KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Streckenisolierungen

Dutch translation: isolatiestuk


06:58 Feb 27, 2012
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Streckenisolierungen
Het is een beschrijving van een lijmproduct.

Context:

– Für die Verklebung von allen bauüblichen Rohr- und Streckenisolierungen.

Voor 'Streckisolierung' heb ik wel een Engelse vertaling kunnen vinden: sectional insulation
Het is me echter niet helemaal duidelijk wat hiermee wordt bedoeld.

Alvast bedankt voor de hulp!
Willemijn Biemond
Netherlands
Dutch translation:isolatiestuk
Explanation:
(de)monteerbare/partiele isolatieonderdelen. Denk hierbij aan bijv. pijpisolatie, losse stukken foam waarvan de naden moeten worden verlijmd.
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank voor de uitleg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4isolatiedelen
Kristel Kruijsen
3isolatiestuk
freekfluweel
3warmte-isolatiemateriaal
Imre Csonka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
warmte-isolatiemateriaal


Explanation:
Als ik de gegeven voorbeeldzin goed interpreteer, dan kunnen zowel de buizen zelf als het warmte-isolatiemateriaal verlijmd worden. De lijm is dan 'multi-purpose'.

Dit warmte-isolatiemateriaal wordt gefabriceerd in delen die in elkaar passen, zoals de volgende definitie aangeeft:

sectional insulation = Thermal insulation fabricated in sections which fit together, such as molded pipe insulation made of two or more annular segments.


    Reference: http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/sectional+insulat...
Imre Csonka
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 11

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
isolatiestuk


Explanation:
(de)monteerbare/partiele isolatieonderdelen. Denk hierbij aan bijv. pijpisolatie, losse stukken foam waarvan de naden moeten worden verlijmd.


    Reference: http://www.imbemadenso.nl/Download/documents/productproperty...
    Reference: http://balticnordic.com/kc_Demonteerbare%20onderdelen%20van%...
freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 148
Grading comment
Hartelijk dank voor de uitleg!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
isolatiedelen


Explanation:
het gaat om geisoleerde delen

Kristel Kruijsen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 124