KudoZ home » German to Dutch » Folklore

Domizilgesellschaft

Dutch translation: s.u.


13:42 May 19, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Folklore
German term or phrase: Domizilgesellschaft
Die stark privilegierten Holding-, DOMIZIL- und Verwaltungsgesellschaften mussen 0,5 Promille des Eigenkapitals entrichten.
The terms seems to be mainly used in Switzerland.
Iemand een idee hoe 'Domizilgesellschaft' in het Nederlands luidt?
TDVTrans
United States
Dutch translation:s.u.
Explanation:
de Domizilgesellschaft is een beheers- (of administratie-) maatschappij, die in Zwitserland geen bedrijf mag uitoefenen en bijna geen personeel mag onderhouden (dus geen holding mij)
Selected response from:

Hans G. Liepert
Switzerland
Grading comment
Ik denk wel dat dit de beste vertaling is.
Bedankt voor je hulp.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1s.u.
Hans G. Liepert
3filiaal of dochterondernemingpapez


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
s.u.


Explanation:
de Domizilgesellschaft is een beheers- (of administratie-) maatschappij, die in Zwitserland geen bedrijf mag uitoefenen en bijna geen personeel mag onderhouden (dus geen holding mij)

Hans G. Liepert
Switzerland
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 1
Grading comment
Ik denk wel dat dit de beste vertaling is.
Bedankt voor je hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  writeaway: dag Hans/ja tamelijk druk. leuke opdracht
37 mins
  -> hoe is het? Druk, hoop ik

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filiaal of dochteronderneming


Explanation:
In een stuk van de kamer van koophandel kom ik een stukje text tegen:
...bestaat de mogelijkheid om domiciel(filiaal of dochteronderneming) op te richten.
Hierbij gaat het om een situatie waar een buitenlandse firma in Nederland geen onderneming kan vestigen, dan bestaat wel de mogelijkheid om (een) domiciel(....

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch