KudoZ home » German to Dutch » Furniture / Household Appliances

Glasablage

Dutch translation: glasplaat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Glasablage
Dutch translation:glasplaat
Entered by: Adela Van Gils

16:24 Dec 28, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Furniture / Household Appliances / kasten
German term or phrase: Glasablage
Deze bevindt zich boven de commode.
glazen opbergruimte: een glasplaat misschien?
Bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
glasplaat
Explanation:
denk ik ook

--------------------------------------------------
Note added at 2005-12-29 15:46:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Als het \"boven\" de commode is, denk ik ook dat het een plank is. Anders houd ik het ook wel voor mogelijk dat de commode een glazen bovenkant heeft. Gemakkelijk schoon te houden, maarruuh een beetje koud voor de baby en misschien ook te glad?
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4glazen planchet
Leo te Braake | dutCHem
3 +1glasplaat
Henk Peelen
3Glazen plank of glazenplank
Roeland
1glasplaat, glas hylde
Francesca Callegari


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
glasplaat


Explanation:
denk ik ook

--------------------------------------------------
Note added at 2005-12-29 15:46:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Als het \"boven\" de commode is, denk ik ook dat het een plank is. Anders houd ik het ook wel voor mogelijk dat de commode een glazen bovenkant heeft. Gemakkelijk schoon te houden, maarruuh een beetje koud voor de baby en misschien ook te glad?

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46
Grading comment
bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: als je bedoelt een glazen plankje; het lijkt mij niet dat de bovenzijde van een commode geheel is bedekt met een glasplaat (en dan noem je het geen Ablage)
1 hr

29 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
glasplaat, glas hylde


Explanation:
denk ik ook

Francesca Callegari
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Italian

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Glazen plank of glazenplank


Explanation:
Hangt een beetje van de context af. Kan een plank van glas zijn, van glas gemaakt, of een plank om glas of glazen op weg te zetten.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

2 days23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
glazen planchet


Explanation:
zo heet het voor boven de wastafel

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8