KudoZ home » German to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

Einfach genial einfach

Dutch translation: Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einfach genial einfach
Dutch translation:Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig
Entered by: Roeland

06:53 Feb 17, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Games / Video Games / Gaming / Casino / Board games
German term or phrase: Einfach genial einfach
... so möchte der Hersteller sein Spiel anpreisen.

Meine Ideen dazu:

"Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig"

oder

"Gewoon geniaal simpel".

Kann bitte jemand das eine oder andere bestätigen bzw. als ungeeignet ausschließen?

Vielen Dank im Voraus
Susanne Bonn
Germany
Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig
Explanation:
ist einfach die genialste Lösng
:-)
Selected response from:

Roeland
Netherlands
Grading comment
Vielen Dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Gewoon geniaal simpel
Leo te Braake | dutCHem
3 +1Eenvoudig geniaal eenvoudig
Gerard de Noord
3gewoon geniaal eenvoudig
Henk Peelen
3simpelweg briljant simpel
vic voskuil
3Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig
Roeland


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig


Explanation:
ist einfach die genialste Lösng
:-)

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vielen Dank.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Gewoon geniaal simpel


Explanation:
"Gewoon geniaal simpel".
Het verrassende effect van twee identieke woorden die hun tegengestelde omsluiten blijft aanwezig ook als die twee in het nederlands niet meer hetzelfde zijn. Dit hoor ik mijn buurjongetje zó zeggen, en die heeft niks met copywriting...

"Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig"
Deze voorzet van jezelf heeft een kunstmatige spiegeling (met komma, anders gaat het al helemaal niet!) en is daardoor slechter uitspreekbaar. Spiegelbeeldige herhaling kan best leuk zijn, maar dan moet het precies kloppen. Het eerste einfach betekent niet exact hetzelfde als het tweede. In het Duits klopt het wel, in het Nederlands niet. Dus als je dat wel hetzelfde vertaalt is het effect niet goed. Deze vertaling komt op mij daardoor wat gezocht over. Hij is ook te lang.


Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: een te letterlijke vertaling doet hier idd nogal snel gekunsteld aan in het nederlands
4 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Eenvoudig geniaal eenvoudig


Explanation:
'Eenvoudig geniaal, geniaal eenvoudig' kan natuurlijk ook maar ik zou de kortste oplossing kiezen.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ja, dit werkt toch ook wel. Vreemd dat het betekenisverschil tussen de twee keer einfach hier geen bezwaar lijkt, nu er maar 1 woord tussen staat.
2 hrs
  -> Nu begrijp ik je pas.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
simpelweg briljant simpel


Explanation:
een alternatiefje,
wie weet bevalt het

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Mijn buurjochie vond het niks...
40 mins
  -> de dondersteen

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gewoon geniaal eenvoudig


Explanation:
zou ik zeggen.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch