KudoZ home » German to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

sichtreinigung und Vollreinigung

Dutch translation: oppervlakte reiniging en complete reiniging


15:59 Feb 17, 2006
German to Dutch translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / reiniging
German term or phrase: sichtreinigung und Vollreinigung
Een offerte van een schoonmaakbedrijf dat een kantoorgebouw wil schoonmaken. Je hebt de keuze uit Sichtreinigung en Vollreinigung.
Kent iemand de juiste NL-termen???
Judith Verschuren
Dutch translation:oppervlakte reiniging en complete reiniging
Explanation:
a weak attempt. no pretense of offering a real native NL solution :-)

Sichtreinigung
Sichtreinigung (cleaning of visible surfaces only). Definition: Sichtreinigung ist eine besonders schnelle und oberflächliche Reinigung und gehört zur ...
www.sign-lang.uni-hamburg.de/hlex/konzepte/L6/L632.htm
Selected response from:

writeaway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4reiniging en schoonmaak
avantix
3 +1beperkte reiniging en grondige reiniging
Henk Peelen
3een "zichtveld" of complete schoonmaak
vic voskuil
3bijtippen en volledig stofzuigen
Hilde Hoven
2oppervlakte reiniging en complete reiniging
writeaway


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
oppervlakte reiniging en complete reiniging


Explanation:
a weak attempt. no pretense of offering a real native NL solution :-)

Sichtreinigung
Sichtreinigung (cleaning of visible surfaces only). Definition: Sichtreinigung ist eine besonders schnelle und oberflächliche Reinigung und gehört zur ...
www.sign-lang.uni-hamburg.de/hlex/konzepte/L6/L632.htm

writeaway
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reiniging en schoonmaak


Explanation:
reiniging is de regelmatige (dagelijkse/wekelijkse) poetsbeurt; schoonmaak is "grote schoonmaak"

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: op mij komt een gereinigd tapijt schoner over dan eentje die schoongemaakt is, toch?
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
beperkte reiniging en grondige reiniging


Explanation:
Ik denk dat het zoiets moet worden. Voor "beperkt" zoek ik nog iets anders, omdat het onbewust een beetje de klank heeft van "onvolledig".

--------------------------------------------------
Note added at 2006-02-17 19:15:33 (GMT)
--------------------------------------------------

summiere reiniging en grondige reiniging
kleine en grote reiniging

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: die kleine en die grote hebben wel wat....(als er niet nog meer soorten zijn :)
10 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bijtippen en volledig stofzuigen


Explanation:
Geldt dus alleen voor stofzuigen...


    Reference: http://vdab.be/sector/schoonmaak/schoonmaak.pdf
Hilde Hoven
New Zealand
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
een "zichtveld" of complete schoonmaak


Explanation:
het wordt toch aanmodderen met een fatsoenlijke vertaling vinden...
dit is misschien wel een mogelijkheid, maar zie er nu nog maar eens goed nederlands van te maken ;)

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch