KudoZ home » German to Dutch » General / Conversation / Greetings / Letters

Prozessbedingungen

Dutch translation: procesomstandigheden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Prozessbedingungen
Dutch translation:procesomstandigheden
Entered by: Mark Straver

11:06 Feb 2, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - General / Conversation / Greetings / Letters
German term or phrase: Prozessbedingungen
De context:
"Die Betriebsanleitung muss für Bediener und Wartungspersonal frei zugänglich sein, unter den Prozessbedingungen, wie sie bei Auftragserteilung festgelegt wurden"

Is gewoon "voorwaarden" hier voldoende voor de term, misschien?
Mark Straver
Sweden
procesomstandigheden
Explanation:
das könnte ich mich eher vorstellen

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-02 13:22:58 GMT)
--------------------------------------------------

het gaat om de procesomstandigheden die zijn vastgelegd. onder deze omstandigheden moet bedienings- of onderhoudspersoneel de bediendingshandleiding ter beschikking worden gesteld. als deze procesomstandigheden niet voorhanden zijn kan het onderhoudspersoneel niets doen.
Selected response from:

Nick van Boshoven
Germany
Grading comment
Thank you for the clarification.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5procesvoorwaarden
Mariette van Heteren
2 +1procesomstandigheden
Nick van Boshoven


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
procesvoorwaarden


Explanation:
procesvoorwaarden

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
procesomstandigheden


Explanation:
das könnte ich mich eher vorstellen

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-02-02 13:22:58 GMT)
--------------------------------------------------

het gaat om de procesomstandigheden die zijn vastgelegd. onder deze omstandigheden moet bedienings- of onderhoudspersoneel de bediendingshandleiding ter beschikking worden gesteld. als deze procesomstandigheden niet voorhanden zijn kan het onderhoudspersoneel niets doen.

Nick van Boshoven
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you for the clarification.
Notes to answerer
Asker: Het lijke me eerder dat "proces" hier doelt op bedrijfsprocessen en niet op fysieke processen... "procesomstandigheden" lijkt me dan wat vreemd?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
34 mins
  -> thanks