KudoZ home » German to Dutch » Human Resources

geldwerter Vorteil

Dutch translation: bijtelling


11:06 Nov 26, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Human Resources
German term or phrase: geldwerter Vorteil
Tekst over dienstreizen en reisvergoeding.
Zin:
Das gilt für den geldwerten Vorteil selbst als auch für deren Versteuerung.
Wie weet een goede omschrijving? (Ik neem aan dat deze regeling Duits is en er geen Nederlandse equivalent bestaat).
Hendrika Müller
Germany
Dutch translation:bijtelling
Explanation:
Is gewoon het bedrag dat bij het salaris opgeteld wordt. Groetjes, Susanne

--------------------------------------------------
Note added at 2 Min. (2008-11-26 11:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

Als je bijtelling opzoekt, is er heel veel te vinden, ook in NL moeten werknemers belasting betalen over het voordeel dat ze genieten als de werkgever een auto ter beschikking stelt.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Min. (2008-11-26 11:10:27 GMT)
--------------------------------------------------

Googlen op bijtelling + auto van de zaak.
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4het voordeel in geld uitgedrukt
Kristel Kruijsen
3bijtelling
Susanne Bittner


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bijtelling


Explanation:
Is gewoon het bedrag dat bij het salaris opgeteld wordt. Groetjes, Susanne

--------------------------------------------------
Note added at 2 Min. (2008-11-26 11:09:40 GMT)
--------------------------------------------------

Als je bijtelling opzoekt, is er heel veel te vinden, ook in NL moeten werknemers belasting betalen over het voordeel dat ze genieten als de werkgever een auto ter beschikking stelt.

--------------------------------------------------
Note added at 3 Min. (2008-11-26 11:10:27 GMT)
--------------------------------------------------

Googlen op bijtelling + auto van de zaak.

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het voordeel in geld uitgedrukt


Explanation:
Dat geldt voor het voordeel in geld uitgedrukt, maar ook voor de betaling van de daarover verschuldigde belasting.

Kristel Kruijsen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8