KudoZ home » German to Dutch » Insurance

Vorschreibungsbetrag

Dutch translation: premiebedrag (hier)

17:10 Oct 21, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance / autoverzekering
German term or phrase: Vorschreibungsbetrag
Voorbeeldzin (het zijn allemaal losse kreten):

- Bitte überweisen Sie den Vorschreibungsbetrag innerhalb von $$ Tagen.

- Der Vorschreibungsbetrag wird von Ihrem Bankkonto (...)

Ik heb de uitleg wel gelezen op internet, maar ik weet nog niet hoe ik deze term het beste naar het NL kan vertalen.
Judith Verschuren
Dutch translation:premiebedrag (hier)
Explanation:
of termijnbedrag/vooraf vastgesteld termijnbedrag/overeengekomen premie, etc.

https://www.google.nl/search?q=premiebedrag&oq=premiebedrag&...

Het gaat hier om een autoverzekering en daar staat een vaste premie voor als je het verzekeringsjaar ingaat; je kan dit in termijnen betalen.

In het voorbeeld van HS betreft het een energierekening en daar wordt idd gesproken over een "voorschot" omdat er in die situatie daadwerkelijk wat wordt geconsumeerd (energie). Aan het einde van het jaar krijg je de jaarafrekening en wordt het toatle jaarbedrag vereffend met de "voorschotten"...
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5voorschot(bedrag)
Henk Sanderson
3premiebedrag (hier)
freekfluweel


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
voorschot(bedrag)


Explanation:
Het in termijnen als voorschot betaalde bedrag dat bij de definitieve afrekening wordt verrekend.

Example sentence(s):
  • Uw maandelijkse voorschotbedrag Bij Essent kunt u zelf uw voorschot bepalen. Wilt u minder per maand betalen of juist meer? U regelt het in Mijn Essent. Log hieronder in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. 

    Reference: http://www.essent.nl/content/particulier/klantenservice/reke...
Henk Sanderson
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
premiebedrag (hier)


Explanation:
of termijnbedrag/vooraf vastgesteld termijnbedrag/overeengekomen premie, etc.

https://www.google.nl/search?q=premiebedrag&oq=premiebedrag&...

Het gaat hier om een autoverzekering en daar staat een vaste premie voor als je het verzekeringsjaar ingaat; je kan dit in termijnen betalen.

In het voorbeeld van HS betreft het een energierekening en daar wordt idd gesproken over een "voorschot" omdat er in die situatie daadwerkelijk wat wordt geconsumeerd (energie). Aan het einde van het jaar krijg je de jaarafrekening en wordt het toatle jaarbedrag vereffend met de "voorschotten"...

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
bedankt