KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

Zivilschutz

Dutch translation: schuilruimte, schuilkelder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zivilschutz(raum)
Dutch translation:schuilruimte, schuilkelder
Entered by: Maurice Koopman

14:11 Nov 13, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Swiss law
German term or phrase: Zivilschutz
Dear translators,

What can the word Zivilschutz mean when it is followed by a number of square meters like this: Zivilschutz 258 m2. The term is used in a Swiss contract in which the buying/selling of an apartment and a piece of land that belongs to it (Stockwerkeigentum) is regulated.

Answers with source are preferred.

Thanks a lot!

Maurice
Maurice Koopman
Austria
schuilruimte, schuilkelder
Explanation:
Misschien wordt hier 'Zivilschutzraum' bedoeld? Zivilschutzräume zijn in Zwitserland nog verplicht 'Es ist Vorschrift, bei jedem Neubau einen Zivilschutzraum einzurichten, bzw. Plätze in einer öffentlichen Anlage zu kaufen.

Das Ziel, jedem Schweizer einen Schutzplatz zu bieten wurde erreicht und ist auch heute noch Faktum. ' (Wikipedia, zie link)

Selected response from:

Hendrika Müller
Germany
Grading comment
Heel erg bedankt!. Dat moet het zijn, zeker nu ik verderop in de tekst Luftschutzraum heb gevonden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4persoonlijke bescherming
Kristel Kruijsen
3schuilruimte, schuilkelder
Hendrika Müller


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
persoonlijke bescherming


Explanation:
Zivilschutz wordt gebruikt voor 'persoonlijke bescherming tegen hedendaagse gevaren'. Ik kan me voorstellen dat hier bv. om voorzieningen gaat die bewoners beschermen tegen ongewenst bezoek

Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 77
Notes to answerer
Asker: Zulke antwoorden vallen bij mij onder punten sprokkelen. Dit heeft niets met vertalen te maken.


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schuilruimte, schuilkelder


Explanation:
Misschien wordt hier 'Zivilschutzraum' bedoeld? Zivilschutzräume zijn in Zwitserland nog verplicht 'Es ist Vorschrift, bei jedem Neubau einen Zivilschutzraum einzurichten, bzw. Plätze in einer öffentlichen Anlage zu kaufen.

Das Ziel, jedem Schweizer einen Schutzplatz zu bieten wurde erreicht und ist auch heute noch Faktum. ' (Wikipedia, zie link)




    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Luftschutzkeller
Hendrika Müller
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Heel erg bedankt!. Dat moet het zijn, zeker nu ik verderop in de tekst Luftschutzraum heb gevonden.