KudoZ home » German to Dutch » Law: Contract(s)

Antrag auf Abgabe einer eidessstattlichen Versicherung

Dutch translation: afgifte van verklaring omtrent inkomen en vermogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Antrag auf Abgabe einer eidessstattlichen Versicherung
Dutch translation:afgifte van verklaring omtrent inkomen en vermogen
Entered by: Erik Boers

17:04 Nov 25, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law: Contract(s)
German term or phrase: Antrag auf Abgabe einer eidessstattlichen Versicherung
Uit een energieleveringscontract:

Dieser Vertrag kann ... fristlos aus wichtigem Grund schriftlich gekündigt werden. Ein wichtiger Grund liegt insbesondere bei drohender Zahlungsunfähigkeit, bei Überschuldung, bei *Antrag auf Abgabe einer eidesstattlichen Versicherung* oder auf Eröffnung des Insolvenzverfahrens über das Vermögen eines Vertragspartners vor.
Erik Boers
Belgium
afgifte van verklaring omtrent inkomen en vermogen
Explanation:
Zo heet dit volgens mij officieel in het Nederlands. De verklaring wordt afgegeven door een officiele instantie en is door de betreffende instantie gewaarmerkt. Beëdigd ben ik in dit verband nog nooit tegengekomen.
Selected response from:

xxxaddydeb
Grading comment
Ik denk dat dit het dichtste in de buurt komt. Bedankt, allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3afgifte van verklaring omtrent inkomen en vermogenxxxaddydeb
3Verzoek tot afgifte van een beedigde verklaring aangaande de vermogenspositie.Gosse
3opdracht van een beslissende eedWim Rock


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opdracht van een beslissende eed


Explanation:
http://books.google.com/books?id=8hCsXARPk6IC&pg=PA30&lpg=PA...

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2008-11-25 19:34:58 GMT)
--------------------------------------------------

eidesstattliche Versicherung = decisoire, beslissende eed (vroeger: Offenbarungseid)

Wim Rock
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verzoek tot afgifte van een beedigde verklaring aangaande de vermogenspositie.


Explanation:
Ik ken hiervoor geen direct Nederlandstalig begrip, maar het gaat erom dat een schuldeiser een verzoek kan indienen bij de rechtbank om zijn schuldenaar te dwingen een beëdigde verklaring af te geven waarin deze zijn vermogenspositie openbaart.


    Reference: http://www.meine-schulden.de/ratgeber/eidesstattliche_versic...
Gosse
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 43

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
afgifte van verklaring omtrent inkomen en vermogen


Explanation:
Zo heet dit volgens mij officieel in het Nederlands. De verklaring wordt afgegeven door een officiele instantie en is door de betreffende instantie gewaarmerkt. Beëdigd ben ik in dit verband nog nooit tegengekomen.

Example sentence(s):
  • het wordt ook genoemd: bewijs van onvoldoende financiële middelen, bewijs van onvermogen
xxxaddydeb
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ik denk dat dit het dichtste in de buurt komt. Bedankt, allemaal!