KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

Initialprotokoll

Dutch translation: aanvankelijk proces-verbaal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Initialprotokoll
Dutch translation:aanvankelijk proces-verbaal
Entered by: The_Sentinel

18:11 Nov 7, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / proces-verbaal (Protokoll)
German term or phrase: Initialprotokoll
gewoon proces-verbaal?

http://www.polfed-fedpol.be/org/org_dga_shape_mission_de.php
The_Sentinel
aanvankelijk proces-verbaal
Explanation:
in tegenstelling tot een navolgend proces-verbaal.

Totaal nieuwe feiten worden aan het gerecht d.m.v. een aanvankelijk proces-verbaal meegedeeld.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aanvankelijk proces-verbaal
Marian Pyritz
3PV = prces-verbaal
Henk Peelen


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
PV = prces-verbaal


Explanation:
Lijkt me inderdaad juist. Jouw eigen internetreferentie vertaalt het met PV en dat betekent proces-verbaal.

http://www.polfed-fedpol.be/org/org_dga_shape_mission_de.php
Diese Vernehmung ist Gegenstand eines Nachfolgeprotokolls und vervollständigt das Initialprotokoll der eingreifenden lokalen Einheit.

http://www.polfed-fedpol.be/org/org_dga_shape_mission_nl.php
Dit verhoor zal nadien het voorwerp van een navolgend proces-verbaal uitmaken volgend op het PV opgesteld door de interveniënerende lokale ploeg.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 35

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aanvankelijk proces-verbaal


Explanation:
in tegenstelling tot een navolgend proces-verbaal.

Totaal nieuwe feiten worden aan het gerecht d.m.v. een aanvankelijk proces-verbaal meegedeeld.

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 141
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristel Kruijsen
8 hrs

agree  Susanne Bittner
9 hrs