KudoZ home » German to Dutch » Law (general)

Gewinnversprechen

Dutch translation: winstbelofte of winsttoezegging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gewinnversprechen
Dutch translation:winstbelofte of winsttoezegging
Entered by: The_Sentinel

22:01 Nov 12, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Ersuchen um Rechtshilfe (verzoek om rechtshulp)
German term or phrase: Gewinnversprechen
.
The_Sentinel
winstbelofte of winsttoezegging
Explanation:
heb je een beetje context?

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-13 07:56:36 GMT)
--------------------------------------------------

Het is de belofte dat men iets zal winnen (een prijs, financiële winst, afhankelijk van de context, ...). Je kan het eventueel ook zo omschrijven: de belofte dat men ... zal winnen, de beloofde winst, de beloofde prijs, ...
Selected response from:

Lode Demetter
Belgium
Grading comment
ik denk dat het in de context winstbelofte is
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1winstbelofte of winsttoezegging
Lode Demetter
3prijstoezegging
Hendrika Müller


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prijstoezegging


Explanation:
Omdat het hier om reclame gaat, denk ik eerder aan prijstoezegging. De klant wordt gelokt met mooie prijzen, die niet worden uitgekeerd.

Hendrika Müller
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
winstbelofte of winsttoezegging


Explanation:
heb je een beetje context?

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-11-13 07:56:36 GMT)
--------------------------------------------------

Het is de belofte dat men iets zal winnen (een prijs, financiële winst, afhankelijk van de context, ...). Je kan het eventueel ook zo omschrijven: de belofte dat men ... zal winnen, de beloofde winst, de beloofde prijs, ...

Lode Demetter
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
ik denk dat het in de context winstbelofte is
Notes to answerer
Asker: het gaat om "strafbare Werbung" (verboden reclame?)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
11 hrs
  -> Dankjewel Jan Willem