KudoZ home » German to Dutch » Law/Patents

Buchstabe

Dutch translation: overeenkomstig paragraaf 4, alinea 4, letter d)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Buchstabe
Dutch translation:overeenkomstig paragraaf 4, alinea 4, letter d)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

05:15 Nov 11, 2001
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Buchstabe
Dem Geschaeftsfuehrer wird gemaess par. 4, Abs.(4) Buchstabe d) Gesellschaftervertrag die Zustimmung erteilt

hoe noem je Buchstabe in juristische teksten?
Christine Witmer
Netherlands
overeenkomstig paragraaf 4, alinea 4, letter d)
Explanation:
of 'onder' d) - 'letter' klinkt niet echt goed, maar wordt wel vaak gebruikt.
Zelf gebruik ik liever 'onder' of 'sub'.


Ref.:

PDF] EUROPEES PARLEMENT
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... 1 Artikel 22, lid 3, letter e), alinea 1 (richtlijn 77/388/EEG) Voor de toepassing
van de punten c) en d) wordt onder het "elektronisch" verzenden en opslaan ...

www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/itre/20010410/43624...
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5overeenkomstig paragraaf 4, alinea 4, letter d)
Evert DELOOF-SYS
4*sub*
Michael Eulenhaupt
4letter
Carla Zwanenberg


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
overeenkomstig paragraaf 4, alinea 4, letter d)


Explanation:
of 'onder' d) - 'letter' klinkt niet echt goed, maar wordt wel vaak gebruikt.
Zelf gebruik ik liever 'onder' of 'sub'.


Ref.:

PDF] EUROPEES PARLEMENT
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... 1 Artikel 22, lid 3, letter e), alinea 1 (richtlijn 77/388/EEG) Voor de toepassing
van de punten c) en d) wordt onder het "elektronisch" verzenden en opslaan ...

www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/itre/20010410/43624...


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198
Grading comment
bedankt.

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
letter


Explanation:
artikel 4, lid 4, letter d.

Zie bijvoorbeeld:
3.4. Bij de beoordeling van deze klacht is in de eerste plaats van belang of en in hoeverre de in artikel 36, lid 1, letter b, en lid 2, letter f, van de Wet op de inkomstenbelasting 1964 .... van toepassing zijn.

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.futd.nl/specials/werkkamer/doc01.html
    Reference: http://www.google.com/search?q=artikel+lid+letter&hl=nl&star...
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
*sub*


Explanation:
Zonder enige twijfel: het antwoord is *sub* en dus niet *onder* of *letter* of wat dan ook

artikel ... lid ... sub ... zo heet dat gewoon.


    Reference: http://www.eulenhaupt.com
Michael Eulenhaupt
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 90