KudoZ home » German to Dutch » Law/Patents

auf widerruf

Dutch translation: tot wederopzeggens


19:44 Dec 15, 2001
German to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
German term or phrase: auf widerruf
legal
helmut
Dutch translation:tot wederopzeggens
Explanation:
staande uitdrukking

"wider" = weder
Selected response from:

xxxHenri
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4herroeping
Carla Zwanenberg
4tot wederopzeggensxxxHenri


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tot wederopzeggens


Explanation:
staande uitdrukking

"wider" = weder


    woordenboek
xxxHenri
PRO pts in pair: 53

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
herroeping


Explanation:
Hallo Helmut,

Iets meer context zou makkelijk zijn maar ik denk dat "herroeping" het woord is dat je zoekt.

Je kunt een vonnis of uitspraak herroepen maar er bestaat bijvoorbeeld ook herroepingsrecht voor consumenten.

Dit soort termen kun je vaak vinden in de documenten van de EU die zowel in het Duits als Nederlands op te vragen zijn. Widerruf komt erg vaak voor, bijvoorbeeld:

http://europa.eu.int/eur-lex/de/lif/dat/1997/de_397L0007.htm...
Widerrufsrecht
(1) Der Verbraucher kann jeden Vertragsabschluß im Fernabsatz innerhalb einer Frist von mindestens sieben Werktagen ohne Angabe von Gründen und ohne Strafzahlung widerrufen.

http://europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1997/nl_397L0007.htm...
Herroepingsrecht
1. Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen.

Groeten,
Carla


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/de/lif/dat/1997/de_397L0007.htm...
    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1997/nl_397L0007.htm...
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119