KudoZ home » German to Dutch » Law/Patents

Zustimmungsersetzungsantrag

Dutch translation: toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zustimmungsersetzungsantrag
Dutch translation:toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging
Entered by: Evert DELOOF-SYS

11:12 Dec 19, 2001
German to Dutch translations [Non-PRO]
Law/Patents
German term or phrase: Zustimmungsersetzungsantrag
Verfahrenstext
Jeanette
toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging
Explanation:
Kan eigenlijk -zelfs in jouw context- van alles betekenen:
Een aanvraag tot toelating ('toelatingsaanvraag') om terugbetaling (van bv. gemaakte onkosten), compensatie, tot vervanging (van iemand in bv. de raad van bestuur van een bedrijf) enz.

Ik kan evenwel niet in jouw plaats kiezen...

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging
4toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging
Evert DELOOF-SYS
1aanvraag tot vervangende toestemmingGosse


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging


Explanation:
Kan eigenlijk -zelfs in jouw context- van alles betekenen:
Een aanvraag tot toelating ('toelatingsaanvraag') om terugbetaling (van bv. gemaakte onkosten), compensatie, tot vervanging (van iemand in bv. de raad van bestuur van een bedrijf) enz.

Ik kan evenwel niet in jouw plaats kiezen...

HTH


Native speaker of:

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toelatingsaanvraag tot terugbetaling, compensatie, vervanging


Explanation:
Kan eigenlijk -zelfs in jouw context- van alles betekenen:
Een aanvraag tot toelating ('toelatingsaanvraag') om terugbetaling (van bv. gemaakte onkosten), compensatie, tot vervanging (van iemand in bv. de raad van bestuur van een bedrijf) enz.

Ik kan evenwel niet in jouw plaats kiezen...

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
aanvraag tot vervangende toestemming


Explanation:
Hallo Jeanette,

Ik ken deze term niet, en zonder context moet ik er een slag naar slaan, maar het zou wellicht een geval kunnen zijn van een gebrekkig tot stand gekomen 'Rechtsgeschäft' wat door een vervangende 'Zustimmung' gerepareerd zou kunnen worden.
In elk geval kan ik hier geen geval van compensatie o.i.d. in lezen zoals in het vorige antwoord voorgesteld.
Mijn antwoord blijft echter ook een gok.
Succes ermee.

Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 404