KudoZ home » German to Dutch » Law/Patents

VE

Dutch translation: verkoopeenheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:VE
Dutch translation:verkoopeenheid
Entered by: Jan Willem van Dormolen

10:08 Dec 8, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents
German term or phrase: VE
Leveringsvoorwaarden:
Leverancier verplicht zich op alle verpakkingseenheden duidelijk de volgende kenmerken aan te brengen:
Artikel-Nummer, Artikel-Bezeichnung, Karton- oder Verpackungs-EAN und VE.
Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Verkaufseinheit (verkoopseenheid)
Explanation:
hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om "Verkaufseinheit", verkoopseenheid, dus het aantal stuks per verpakking, per karton, per doos enz.
Selected response from:

J. Debrabandere
Grading comment
Ach ja, natuurlijk. Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Verkaufseinheit (verkoopseenheid)J. Debrabandere
5EANhirselina


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Verkaufseinheit (verkoopseenheid)


Explanation:
hoogstwaarschijnlijk gaat het hier om "Verkaufseinheit", verkoopseenheid, dus het aantal stuks per verpakking, per karton, per doos enz.

J. Debrabandere
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Ach ja, natuurlijk. Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hirselina: hat ik net ook geschreven, maar lijkt verdwenen
1 min

agree  Els Peleman: stimmt
6 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
EAN


Explanation:
EAN is European article numbering en blijft EAN in alle talen (barcodes)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2003-12-08 10:19:58 GMT)
--------------------------------------------------

Tja, als je het in het Duits vertaalt, krijg je ook EAN
Abkürzung für Europäische Artikelnummer, Strichmarkierung an Waren, die aus einem Länderkennzeichen, einer Betriebsnummer und der Artikelnummer des Herstellers besteht und elektronisch abgelesen wird; dient der Rationalisierung des Handels. Alle PAPSTAR Produkte tragen den EAN-Code auf Verpackung und Umkarton.
http://www.papstar.at/servlet/PB/menu/1000740_pcontent_l1/co...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2003-12-08 10:22:14 GMT)
--------------------------------------------------

Het Europees Artikel Nummer systeem werd in 1978 geïntroduceerd. ... Codes worden toegewezen door de EAN organisatie. ...
www.solicom.nl/page_codes.htm

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 104
Grading comment
Ik vroeg om een vertaling voor VE, niet voor EAN.
The asker has declined this answer
Comment: Ik vroeg om een vertaling voor VE, niet voor EAN.