guuut

Dutch translation: goeeed of goed!!!!!!

German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Livestock / Animal Husbandry
German term or phrase: guuut
De klant wil in marketing teksten spelen met een verlenging van de klinker en elke keer als hij uitlegt waarom dit product goed is, spelt hij dat als 'guuut' (bzw. guuutes, guuutem, etc.). Hoe zouden jullie dat weergeven in het Nederlands? Goooed, goooeeed, goeoed?
Lara Van der Zee
Dutch translation:goeeed of goed!!!!!!
Explanation:
of langer, of meer (of minder) uitroeptekens, maar ik zou de klant op zijn hart drukken dat het hier weinig met Nederlands te maken heeft.
Selected response from:

Robert Rietvelt
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2geweeeeeldig
Jan Willem van Dormolen
4goeeed of goed!!!!!!
Robert Rietvelt
4goe oe oe oed!
Sanghita Muntslag
3goe-oed
Riens Middelhof


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
goeeed of goed!!!!!!


Explanation:
of langer, of meer (of minder) uitroeptekens, maar ik zou de klant op zijn hart drukken dat het hier weinig met Nederlands te maken heeft.

Robert Rietvelt
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
geweeeeeldig


Explanation:
Ik zou het probleem omzeilen - wij zeggen sowieso in zo'n geval eerder 'geweldig' dan 'goed'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2018-04-24 09:53:04 GMT)
--------------------------------------------------

Maar dan bedoelt hij toch 'uitstekend/fantastisch/subliem verpakt'? En dan kan mijn suggestie nog steeds? Anders snap ik die extra u's niet...

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Goed idee, maar hier is echt 'goed' bedoeld, bijv. 'goed verpakt'.

Asker: Ik snap wat je wil zeggen. Maar dit is meer Duits goed, in de zin van degelijk, betrouwbaar. Ik heb de klant gevraagd naar de reden voor de verlenging, maar helaas geen antwoord gekregen.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Rietvelt: You got a point
1 min
  -> Dank je wel.

agree  José Gralike
4 hrs
  -> Dank je wel.

neutral  Riens Middelhof: De associatie met loeien werkt niet meer, of de klant moet ook schapenproducten maken...
1 day 8 hrs
  -> Waar lees ik dat het over koeien gaat? Levende have, zie ik, maar dat zou nog van alles kunnen zijn toch?

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
goe-oed


Explanation:
Je bedrijf maakt iets voor koeien en de is grap de overeenkomst met loeien. Dan lijkt het me belangrijk om de "oe" in elk geval duidelijk terug te laten komen. Dit is (nog) een optie.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dag 12 uren (2018-04-25 20:58:52 GMT)
--------------------------------------------------

Oh jee, even herformuleren :)


--------------------------------------------------
Note added at 1 dag 23 uren (2018-04-26 08:17:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ok, verkeerde associatie :)

Riens Middelhof
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish
Notes to answerer
Asker: Ha nee, Proz gaf geen optie om 'dierenvoer' in het algemeen te selecteren. Het is niet voor koeien, maar voor huisdieren.


4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
goe oe oe oed!


Explanation:
goe oe oe oed!

Sanghita Muntslag
Aruba
Native speaker of: Native in DutchDutch