International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Dutch » Marketing / Market Research

Geiz-ist-geil-Markt / Schwarzbrotmarkt

Dutch translation: zie verklaring


07:21 Jun 21, 2005
German to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
German term or phrase: Geiz-ist-geil-Markt / Schwarzbrotmarkt
Context: Allerdings muss XXX im deutschen „Geiz-ist-geil-Markt“ auch die breite Mitte im so genannten „Schwarzbrotmarkt“ stärker im Auge behalten.

Ik ben benieuwd welke term jullie hiervoor in het NL zouden gebruiken. BVD
Harry Borsje
Netherlands
Dutch translation:zie verklaring
Explanation:
voor "Geiz-ist-geil" misschien: zuinig is geweldig! of gierigheid is tof! (uit het internet)

voor "Schwarzbrotmarkt" lage-prijzenmarkt
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
goede poging; heb uiteindelijk gekozen voor koopjesjagersmarkt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zalig zuinig
Paul Peeraerts
3zie verklaring
Marian Pyritz
2goedkoop is in/ lagere marktsegmentGuus van Osch


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
goedkoop is in/ lagere marktsegment


Explanation:
mijn 2e term is een gokje; kan SBM nergens vinden...

Guus van Osch
Native speaker of: Native in DutchDutch

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie verklaring


Explanation:
voor "Geiz-ist-geil" misschien: zuinig is geweldig! of gierigheid is tof! (uit het internet)

voor "Schwarzbrotmarkt" lage-prijzenmarkt

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
Grading comment
goede poging; heb uiteindelijk gekozen voor koopjesjagersmarkt

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zalig zuinig


Explanation:
Voor Geiz-is-geil zou ik "zalig zuinig" voorstellen. Zou blijft de alliteratie behouden. Voor Schwarzbrotmarkt ken ik geen begrip in het NL. De lage-prijzenmarkt van Marian lijkt me een heel goede optie.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 3 mins (2005-06-21 14:25:45 GMT)
--------------------------------------------------

sorry: _zo_ blijft de alliteratie behouden

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch