Abschriftenempfehlungen

Dutch translation: adviezen m.b.t. afschrijvingskosten

German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
German term or phrase: Abschriftenempfehlungen
In een overeenkomst over shop-in-the-shops staat:
X steht dem SHOP Partner fortlaufend mit Wareneinsatzplanung, Bestandssteuerung, Abschriftenempfehlungen, Werbemaßnahmen und dem gesamten Know-how beratend zur Seite.


Nuttige link:file:///D:/Documents/retailing_consumer_goods_marketing_-_dezember_2011.pdf
kunibert
Netherlands
Dutch translation:adviezen m.b.t. afschrijvingskosten
Explanation:
Op deze link op p. 12 wordt toegelicht waar in de administratieve workflow van Shop in Shop de Abschriftempfehlungen zich bevinden.
http://docplayer.org/4435478-10-2007-shop-in-shop-partner.ht...

Abschriftenempfehlungen wordt vaker gebruikt ivm webwinkeladministratie.
Googlen op 'was sind abschriften im einzelhandel' levert nuttige info op: het zijn de opgevoerde verliezen in de detailhandel.
Abschriften werden die Verluste im Einzelhandel genannt, die den Rohertrag schmälern: https://lebensmitteleinzelhandel.wordpress.com/2018/02/19/ab... Abschriften sind damit nicht zu verwechseln mit Abschreibungen, die im Rechnungswesen die Wertminderungen in Anlage- und Umlaufvermögen erfassen.
In de volgende begrippenlijst detailhandel vind ik alleen afschrijvingskosten, inderdaad niet hetzelfde als afschrijvingen.
Daarom kies ik voor adviezen m.b.t. afschrijvingskosten
http://members.home.nl/rm.kolenberg/begrippenlijst.pdf

Selected response from:

Akke Wagenaar
Senegal
Grading comment
Bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1adviezen m.b.t. afschrijvingskosten
Akke Wagenaar
2advies m.b.t. kortingsacties
vic voskuil


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Abschriftenempfehlung
advies m.b.t. kortingsacties


Explanation:
Ik denk dat het om Preisabschriften gaat, en dan zou het dit kunnen zijn. Ik kan er echter niet zo snel bewijs voor vinden ...

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
adviezen m.b.t. afschrijvingskosten


Explanation:
Op deze link op p. 12 wordt toegelicht waar in de administratieve workflow van Shop in Shop de Abschriftempfehlungen zich bevinden.
http://docplayer.org/4435478-10-2007-shop-in-shop-partner.ht...

Abschriftenempfehlungen wordt vaker gebruikt ivm webwinkeladministratie.
Googlen op 'was sind abschriften im einzelhandel' levert nuttige info op: het zijn de opgevoerde verliezen in de detailhandel.
Abschriften werden die Verluste im Einzelhandel genannt, die den Rohertrag schmälern: https://lebensmitteleinzelhandel.wordpress.com/2018/02/19/ab... Abschriften sind damit nicht zu verwechseln mit Abschreibungen, die im Rechnungswesen die Wertminderungen in Anlage- und Umlaufvermögen erfassen.
In de volgende begrippenlijst detailhandel vind ik alleen afschrijvingskosten, inderdaad niet hetzelfde als afschrijvingen.
Daarom kies ik voor adviezen m.b.t. afschrijvingskosten
http://members.home.nl/rm.kolenberg/begrippenlijst.pdf



Akke Wagenaar
Senegal
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: da's inderdaad beter, en tenminste een goede vertaling ;-)
3 days 3 hrs