KudoZ home » German to Dutch » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Formnestmuster

Dutch translation: prototype


22:55 Oct 24, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / Magazijninrichtingen
German term or phrase: Formnestmuster
Er is geen rechtstreekse context.
Het gaat om een inlegplaat (materiaal PS) voor een kunststofbak. In dat materiaal kunnen op maat uitsparingen gemaakt worden voor kwetsbare producten. Het verhaal eindigt met een prijs per stuk (enkele Euro's), bij een afname van 1500 stuks.
Dan volgt als een duveltje uit een doosje nog de toevoeging:
Formnestmuster (5 Stück): 695,– Euro

En toen was ik helemaal de weg kwijt...
Leo te Braake | dutCHem
Dutch translation:prototype
Explanation:
Dit brengt misschien mensen op ideeën. Ze bedoelen m.i. een kleine serie 'handgemaakte'(?) voorbeelden van de uiteindelijke inlegplaat om de maatvoering e.d. van de uitsparingen (Formnesten, zie ref.) te kunnen testen. Aangezien de gereedschapkosten (of het arbeidsloon) hierin veel harder doortellen dan bij een grote serie (thermoform) producten, kan ik me het prijsverschil wel voorstellen.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dit paste uiteindelijk het beste. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prototypeHarry Borsje
2s.u.
Susanne Bittner


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prototype


Explanation:
Dit brengt misschien mensen op ideeën. Ze bedoelen m.i. een kleine serie 'handgemaakte'(?) voorbeelden van de uiteindelijke inlegplaat om de maatvoering e.d. van de uitsparingen (Formnesten, zie ref.) te kunnen testen. Aangezien de gereedschapkosten (of het arbeidsloon) hierin veel harder doortellen dan bij een grote serie (thermoform) producten, kan ik me het prijsverschil wel voorstellen.



    Reference: http://www.mjkuma.ch/kunststoff.html
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Dit paste uiteindelijk het beste. Bedankt!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
een Formnest ken ik ook uit de kunststofverwerking/Cavity/Leerer Raum oder Nest in dem Herstellungswerkzeug (matrijs/mal), der für die Form des herzustellenden Teils notwendig ist, in ieder geval denk ik dat het om een inlegplaat gaat die een patroon van een ,Formnest' vertoont.

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 16