KudoZ home » German to Dutch » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

Gleitreibbeiwert

Dutch translation: glijweerstand / wrijvingscoëfficient


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gleitreibbeiwert
Dutch translation:glijweerstand / wrijvingscoëfficient
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

09:56 Oct 26, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / Magazijninrichtingen
German term or phrase: Gleitreibbeiwert
Das verwendete Polypropylen hat einen erhöhten Gleitreibbeiwert.

Glijweerstand? Wrijvingscoëfficient? Ik heb geen flauw idee
Leo te Braake | dutCHem
glijweerstand / wrijvingscoëfficient
Explanation:
Zijn weliswaar vanuit fysisch oogpunt geen correcte vertaling, maar 'umgangssprachlich' wel en voor het doel hier méér dan geschikt. Vgl. b.v. het dagelijkse gebruik van de term luchtweerstand. Welke je kiest hangt er een beetje af van hoe dit verder wordt gebruikt.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Vooral je vermelden van omgangstaal (catallogus!) maakt dat zeze oplossing wint. een deel van de lezers zal het nooit over coefficienten hebben, laat staan de onderlinge verschillen kennen...

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1glijweerstand / wrijvingscoëfficientHarry Borsje
3 +1coefficient van de glijwrijving
Günther Toussaint


Discussion entries: 1





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
coefficient van de glijwrijving


Explanation:
zie link: da is er sprake van een "coefficient van de rolwrijving", dus...


    denayer.flex-it.be/pdf/1ge/sem2/mechanica.pdf
Günther Toussaint
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner: http://helpdesk.ond.vu.nl/chemdem/proeven/Proef52.html
5 mins
  -> thx, Susanne

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
glijweerstand / wrijvingscoëfficient


Explanation:
Zijn weliswaar vanuit fysisch oogpunt geen correcte vertaling, maar 'umgangssprachlich' wel en voor het doel hier méér dan geschikt. Vgl. b.v. het dagelijkse gebruik van de term luchtweerstand. Welke je kiest hangt er een beetje af van hoe dit verder wordt gebruikt.


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Vooral je vermelden van omgangstaal (catallogus!) maakt dat zeze oplossing wint. een deel van de lezers zal het nooit over coefficienten hebben, laat staan de onderlinge verschillen kennen...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TransAction: lijkt mij in orde zo
1 hr