KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Fangbändern

Dutch translation: vangbanden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fangbändern
Dutch translation:vangbanden
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

08:06 Jul 25, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Mechanics / Mech Engineering / smeermiddel
German term or phrase: Fangbändern
XXX eignet sich zum Einsetzten von Lagern, zum Schmieren von Schalt und Kupplungsteilen, Ketten, Fangbändern, Bolzen,

Het gaat hier om een smeervet.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
vangbanden
Explanation:
toch vangbanden (plat, gevlochten/geweven kunststof bandmateriaal):

RICHTLIJN 2001/85/EG:

De scharnieren van aan de zijkant van het voertuig aangebrachte nooddeuren dienen zich aan de voorzijde van de deur te bevinden en de deur dient naar buiten toe open te gaan. Vangbanden, kettingen of
andere begrenzers zijn toegestaan mits deze het niet onmogelijk maken dat de deur zich over een hoek van tenminste 100 ° kan openen en open kan blijven.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4vangbandenHarry Borsje
1 -1Vanghalterspapez


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): -1
Fangbändern
Vanghalters


Explanation:
vangbanden.klinkr geloof ik niet zo mooi.
Ja ook die worden wel eens met smeervet ingewreven heb ik me laten vertellen. Heeft misschien iets met de elasticiteit of levensduur van het weefsel te maken. van het weefsel te maken.

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Leo te Braake | dutCHem: halters zijn te zwaar om mee te gooien en weer op te vangen.
25 mins
  -> Je hebt gelijk maar uit de text hierboven kan ik niet opmaken of er mee gegooid en gesmeten wordt. Ze kunnen ook als noodvoorziening geplaatst zijn om de boel op te vangen of op de plek te houden, dan zijn halters steviger.But you are right...and I agree

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Fangbänder
vangbanden


Explanation:
toch vangbanden (plat, gevlochten/geweven kunststof bandmateriaal):

RICHTLIJN 2001/85/EG:

De scharnieren van aan de zijkant van het voertuig aangebrachte nooddeuren dienen zich aan de voorzijde van de deur te bevinden en de deur dient naar buiten toe open te gaan. Vangbanden, kettingen of
andere begrenzers zijn toegestaan mits deze het niet onmogelijk maken dat de deur zich over een hoek van tenminste 100 ° kan openen en open kan blijven.


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/pri/nl/oj/dat/2002/l_042/l_0422...
Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 311
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
9 mins

agree  Marian Pyritz
9 mins

agree  Saskia Steur
8 hrs

agree  Linda Ferwerda
22 hrs