International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Rüsten und Warten

Dutch translation: inrichten en onderhouden; afstellen en onderhouden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rüsten und Warten
Dutch translation:inrichten en onderhouden; afstellen en onderhouden
Entered by: Henk Peelen

12:11 Mar 10, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Rohrendenbearbeitungsmaschine
German term or phrase: Rüsten und Warten
Volledige zin:

Das mit Tätigkeiten an der Maschine beauftragte Personal muss vor Arbeitsbeginn mit der Betriebsanleitung und vor allem den Sicherheitshinweisen vertraut sein.
Das gilt in besonderem Maße für nur gelegentlich vorkommende Arbeiten wie z.B. Rüsten und Warten.

Hoe kan ik rüsten en warten in deze context het beste vertalen?

Dank u!
Nathalya
Belgium
inrichten en onderhouden; afstellen en onderhouden
Explanation:
Ik zou in eerste instantie hebben gekozen voor "bedrijfsgereed maken", maar inderdaad, dat gelegentlich pleit ervoor een niet te hoogdravende term te gebruiken.

Kluwer Groot Polytechnisch Woordenboek
Rüstzeit = steltijd, inrichtingstijd, insteltijd
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2inrichten en onderhouden; afstellen en onderhouden
Henk Peelen
3 +1uitrusten en onderhouden
vic voskuil


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uitrusten en onderhouden


Explanation:
moet hier voldoende zijn

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland: "Rüsten" kan ook iets betekenen van "klaar- of gereedmaken" , bijvoorbeeld "in bedrijf stellen" in dit geval
1 hr
  -> mn gedachten gingen ook even in de richting van voorbereiden, maar nur gelegentlich lijkt me daar niet zo goed bij te passen

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
inrichten en onderhouden; afstellen en onderhouden


Explanation:
Ik zou in eerste instantie hebben gekozen voor "bedrijfsgereed maken", maar inderdaad, dat gelegentlich pleit ervoor een niet te hoogdravende term te gebruiken.

Kluwer Groot Polytechnisch Woordenboek
Rüstzeit = steltijd, inrichtingstijd, insteltijd

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 443
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: afstellen en onderhouden
11 mins

agree  Jacob Winsemius: Inrichten en onderhouden heeft hier mijn voorkeur
17 mins