KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Sammelschnecke

Dutch translation: transportschroef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sammelschnecke
Dutch translation:transportschroef
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

12:01 Mar 18, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / vrachtwagens voor biogas
German term or phrase: Sammelschnecke
Nach der Befüllung wird die Biomasse durch parallel laufende Schubböden einer Sammelschnecke zugeführt.

'verzamel???', wat wordt hier bedoeld?
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
schroeftransporteur
Explanation:
de vijzel is alleen de schroef zelf imho

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-03-19 06:37:55 GMT)
--------------------------------------------------

Dat Sammel kan misschien nog verwerkt worden door er "centrale" aan toe te voegen, als dat door de verdere context niet gaat, dan maar gewoon weg laten, aangezien er niets anders genoemd wordt waar de massa naartoe gevoerd wordt, is het duidelijk dat dit de transporteur is die alles verder leidt.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
dank je wel!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1schroeftransporteur
vic voskuil
3vijzel
Susanne Bittner


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vijzel


Explanation:
Eine Förderschnecke, wie z.B. eine archimedische Schnecke.

Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 20

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
schroeftransporteur


Explanation:
de vijzel is alleen de schroef zelf imho

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-03-19 06:37:55 GMT)
--------------------------------------------------

Dat Sammel kan misschien nog verwerkt worden door er "centrale" aan toe te voegen, als dat door de verdere context niet gaat, dan maar gewoon weg laten, aangezien er niets anders genoemd wordt waar de massa naartoe gevoerd wordt, is het duidelijk dat dit de transporteur is die alles verder leidt.

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 190
Grading comment
dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: gezien het accent in de vraagstelling: transportschroef...
10 hrs
  -> dank je Leo!