bestückt

Dutch translation: met hardmetalen tanden

German term or phrase:bestückt
Dutch translation:met hardmetalen tanden
Entered by: Mariette van Heteren

08:11 Oct 1, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / geluidsiolering op schole
German term or phrase: bestückt
Zaagblad:
HSS (high speed steel)/
Hardmetall-bestückt
Kan ik het vertalen met gelegeerd hardstaal??
Mariette van Heteren
Netherlands
met hardmetalen tanden
Explanation:
Het gaat hierbij om de tanden die extra zijn aangezet uit hardmetaal:

https://www.google.nl/search?q=zaagblad met hardmetalen tand...

http://www.linguee.de/deutsch-englisch/uebersetzung/hartmeta...
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Heel erg bedankt..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2met hardmetalen tanden
freekfluweel
4van hardmetaal
Willem Wunderink


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
van hardmetaal


Explanation:
Volgens mij is er geen laag op aangebracht, maar bestaat het materiaal uit hardmetaal.

--------------------------------------------------
Note added at 5 min (2013-10-01 08:17:15 GMT)
--------------------------------------------------

Dus inderdaad anders dan de uitdrukking zou kunnen doen denken, dat lees ik eerder als 'voorzien van'


    Reference: http://www.veldmanslijptechniek.nl/hardmetaal-cirkelzagen.ht...
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Sanderson: Zaagbladen zijn vanwege elasticiteitseisen nooit zelf uit hardmetaal, alleen de tanden eventueel. Je zou wel kunnen zeggen: met hardmetalen tanden (maar dat heeft Freek al geantwoord)
1 hr
  -> je hebt gelijk: er wordt wel van hardmetalen zaagbladen gesproken, maar juist dat is niet een juiste weergave, zie ik nu.

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
met hardmetalen tanden


Explanation:
Het gaat hierbij om de tanden die extra zijn aangezet uit hardmetaal:

https://www.google.nl/search?q=zaagblad met hardmetalen tand...

http://www.linguee.de/deutsch-englisch/uebersetzung/hartmeta...

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 85
Grading comment
Heel erg bedankt..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Sanderson
1 hr
  -> Dankjewel!

agree  Willem Wunderink
1 day 11 mins
  -> Dankjewel!