KudoZ home » German to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

Leistenbesatz

Dutch translation: opdeklijst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Leistenbesatz
Dutch translation:opdeklijst
Entered by: Henk Sanderson

09:30 Nov 25, 2013
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Türen
German term or phrase: Leistenbesatz
Bei Türen mit Füllung und/oder Leistenbesatz ist ggf. eine individuelle Anpassung vorzunehmen.
Els Peleman
Belgium
opdeklijst
Explanation:
Zie webref
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1opdeklijst
Henk Sanderson
3deurbeslag/beslag op de deurlijst
Lingualore


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
deurbeslag/beslag op de deurlijst


Explanation:
Deurbeslag of iets nauwkeuriger: het beslag op de deurlijst/deurpost.
Ik heb zo snel geen voorbeelden kunnen vinden waarin de samenstelling deurlijstbeslag of deurpostbeslag voorkomt, maar dat wil niet zeggen dat een dergelijke samenstelling - op zich correct NL - niet zou kunnen.

Example sentence(s):
  • Oude deurpost vervangen voor nieuwe. Oude paneeldeur voorzien van beslag en inhangen. Stucwerk bijwerken.
  • - schilderen deur en deurpost/lijst

    Reference: http://www.werkspot.nl/opdracht/726458/oude-deurpost-vervang...
    Reference: http://www.werkspot.nl/opdracht/452140/diverse-kleine-klusje...
Lingualore
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Sanderson: deurbeslag is het ijzerwerk rondom de klink en het slot
31 mins
  -> Hoi Henk, dat weet ik. Ik dacht juist dat het daar op sloeg. Zag later de zin met de gevraagde term op een aantal sites, bij deursloten, staan. Toen leek "opdeklijst" mij ook logischer.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opdeklijst


Explanation:
Zie webref


    Reference: http://www.dierre.com/nl/bekleding-voor-gepantserde-deuren/v...
Henk Sanderson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 226

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lingualore: Zie mijn reactie op jouw uitleg. Groet, Lourens
2 days3 hrs
  -> Dank je, Lingualore