KudoZ home » German to Dutch » Other

gerade

Dutch translation: even....


04:31 Oct 30, 2001
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: gerade
Achten Sie darauf, welche Anschrift mit dem schwarzen Pfeil auf der Nummernleiste gerade markiert ist.

computer help tkst. invoeren gegevens.
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:even....
Explanation:
Hallo Christine, het zijn allemaal hele goede antwoorden, maar luister er maar niet naar hoor.

Gerade betekent in het Nederlands een heleboel verschillende dingen.

Recht, eerlijk, rechtop, precies, juist

Maar ook: net, zojuist, vlak, recht, nauwelijks, amper, bepaald, eventjes, zeker, precies.

Maar in jouw geval, en dat staat zelfs niet in de van Dale, betekent het gewoon: even. (2, 4, 6, 8, enz.)

Gerade = even
Ungerade = oneven

Let erop, welk adres met de zwarte pijl op de nummerbalk (dat is dus die grote balk met de even en oneven getallen) even gemarkeerd is.

Je moet hem misschien nog een beetje omstellen, afhankelijk van der rest van de zin.

Tschüssi,
Thijs, oit Koilenn (uit Keulen)

(LOL)
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
ik ben benieuwd wat je collega's van je antwoord vinden.
biertje drinken in keulen, lijkt me leuk.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1juistSerge L
5even....
Thijs van Dorssen
4rechte lijnraymond briels
3precies
Carla Zwanenberg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
juist


Explanation:
... welk adres ... juist gemarkeerd/geselecteerd is.

Serge L.

Serge L
PRO pts in pair: 265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gosse: volgens mij is dit antwoord JUIST
8 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rechte lijn


Explanation:
"de zwarte pijl op de rechte lijn van de cijferbalk/numeriekebalk gemarkeerd/geselecteerd is"

raymond briels
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
precies


Explanation:
Let erop welk adres er precies is geselecteerd.
In deze context is "op dit moment" of "nu" misschien ook wel een goede oplossing.

Groeten,
Carla



Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
even....


Explanation:
Hallo Christine, het zijn allemaal hele goede antwoorden, maar luister er maar niet naar hoor.

Gerade betekent in het Nederlands een heleboel verschillende dingen.

Recht, eerlijk, rechtop, precies, juist

Maar ook: net, zojuist, vlak, recht, nauwelijks, amper, bepaald, eventjes, zeker, precies.

Maar in jouw geval, en dat staat zelfs niet in de van Dale, betekent het gewoon: even. (2, 4, 6, 8, enz.)

Gerade = even
Ungerade = oneven

Let erop, welk adres met de zwarte pijl op de nummerbalk (dat is dus die grote balk met de even en oneven getallen) even gemarkeerd is.

Je moet hem misschien nog een beetje omstellen, afhankelijk van der rest van de zin.

Tschüssi,
Thijs, oit Koilenn (uit Keulen)

(LOL)


    Ist mir gerade eingefallen!
    Jetzt gehe ich mal gerade ein Bierchen trinken.
Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68
Grading comment
ik ben benieuwd wat je collega's van je antwoord vinden.
biertje drinken in keulen, lijkt me leuk.