KudoZ home » German to Dutch » Other

wirken ueber

Dutch translation: opnemen


11:11 Dec 27, 2001
German to Dutch translations [Non-PRO]
/ Gaertners,Duenger
German term or phrase: wirken ueber
Wirkt innerhalb 2-3 Wochen ueber Blatt und Wurzel

Rasenduenger
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:opnemen
Explanation:
wordt na 2 à 3 weken opgenomen via het blad en de wortels.

vb.:

"Onkruidverdelgers voor gazons worden via het blad opgenomen en niet langs de wortels."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1wordt via het blad en de wortels opgenomen en heeft binnen twee tot drie effect
Carla Zwanenberg
4opnemenSerge L


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opnemen


Explanation:
wordt na 2 à 3 weken opgenomen via het blad en de wortels.

vb.:

"Onkruidverdelgers voor gazons worden via het blad opgenomen en niet langs de wortels."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.brico.be/fiches/01/01/bfe_N_01_01_5.htm
Serge L
PRO pts in pair: 265

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wordt via het blad en de wortels opgenomen en heeft binnen twee tot drie effect


Explanation:
Hoewel Serge's formulering mooi is, weet ik toch niet zeker of je dit zo kunt vertalen. De meststof wordt waarschijnlijk al eerder opgenomen maar het effect is pas na twee tot drie weken zichtbaar...

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra van Bijsterveld: ...twee tot drie weken effect. Fijne jaarwisseling!
1 hr
  -> ja, je hebt gelijk, ik vergat die weken te typen! Gelukkig 2002! :)