KudoZ home » German to Dutch » Other

Strapazier-Rasen

Dutch translation: Gazon voor intensief gebruik


11:48 Dec 27, 2001
German to Dutch translations [PRO]
/ tuinieren,bemesting,graszoden
German term or phrase: Strapazier-Rasen
grasvelden
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:Gazon voor intensief gebruik
Explanation:
Lijkt me de omschrijving die het dichtst in de buurt komt...

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Gazon voor intensief gebruikSerge L
4speelgazon
Carla Zwanenberg
4grasvelden voor recreatieve doeleinden
Ineke Hardy


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Gazon voor intensief gebruik


Explanation:
Lijkt me de omschrijving die het dichtst in de buurt komt...

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grasvelden voor recreatieve doeleinden


Explanation:
Nog een idee.


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/nl/lif/dat/1984/nl_384L0538.htm...
Ineke Hardy
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Serge L: in de Duitse versie van de tekst staat: "grasbewachsener Flächen für Freizeit-, Dekorations- oder ähnliche Zwecke", niets over Strapazier- dus
15 mins

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
speelgazon


Explanation:
Hallo Christine,

Ik denk dat dit is wat we in Nederland 'speelgazon' noemen. Gazontypen worden onderverdeeld in drie hoofdtypen: sportgazon, speelgazon en siergazon.

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.groen.net/magazine/mailart.cfm?arts=223&printsrt=...
    Reference: http://64.49.223.20/~tuinkran/tuinarchitectuur/ruda/tarieven...
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119