KudoZ home » German to Dutch » Other

wenn einem langweilig ist tut man so manches

Dutch translation: als je je verveelt doe je rare dingen


14:07 Jan 26, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
German term or phrase: wenn einem langweilig ist tut man so manches
umgangssprachlich
rene
Dutch translation:als je je verveelt doe je rare dingen
Explanation:
OF: wat je uit verveling niet allemaal doet

Dat betekend het! Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Eva
Selected response from:

Eva Gerkrath
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3als je je verveelt doe je rare dingenEva Gerkrath
5 +1Als je je verveelt doe je zo het een of het ander
Thijs van Dorssen


Discussion entries: 1





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Als je je verveelt doe je zo het een of het ander


Explanation:
Hallo Rene,

ohne mehr Kontext ist es schwierig, dir weiter zu helfen. Es gibt immer viele Möglichkeiten für eine Übersetzung. So auch hier. Hier sind 2 Möglichkeiten.

'Als je je verveelt doe je zo het een of het ander'

oder

'Als je je verveelt doe je zo maar wat'

Dies ist Umgangssprache. Und so könnte ich dir noch 10 Möglichkeiten geben.


Schönes (Rest-)Wochenende


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-26 15:00:26 (GMT)
--------------------------------------------------

I only posted this answer once. I have no idea why it appears twice. Sorry about it anyway. Regards to everyone

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: ...'doe je zomaar wat', lijkt me wel wat :)
1 hr

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
als je je verveelt doe je rare dingen


Explanation:
OF: wat je uit verveling niet allemaal doet

Dat betekend het! Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Eva

Eva Gerkrath
Netherlands
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: wat je uit verveling niet allemaal doet: peer-grading bv. op een zaterdagnamiddag bij uitermate slecht weer :)
1 hr

agree  Marijke Mayer
4 hrs

agree  Carla Zwanenberg
23 hrs