KudoZ home » German to Dutch » Other

sich stellen

Dutch translation: dat zou nt zo het probleem zijn, daar zou het nt zozeer om gaan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:sich stellen
Dutch translation:dat zou nt zo het probleem zijn, daar zou het nt zozeer om gaan
Entered by: naesenk

23:15 May 23, 2002
German to Dutch translations [Non-PRO]
/ ask
German term or phrase: sich stellen
Die Frage stelle sich so nicht.
karen
Dat zou niet zo het probleem zijn
Explanation:
of:
Daar zou het niet zozeer om gaan
Dat zou de kwestie niet zijn

Hangt van de context af.
Selected response from:

Karel Theys
Grading comment
Merci, goeie mogelijke uitleg
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Dat zou niet zo het probleem zijnKarel Theys
4 -1die vraag kun je zo niet stellenChristine Witmer
4 -1beantwoorden, op de vraag ingaan
Henk Peelen


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
beantwoorden, op de vraag ingaan


Explanation:
Van Dale:
sich den Fragen stellen = de vragen beantwoorden, op de vragen ingaan

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Els Peleman: is een idiomatische uitdrukking, zie hieronder
11 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Dat zou niet zo het probleem zijn


Explanation:
of:
Daar zou het niet zozeer om gaan
Dat zou de kwestie niet zijn

Hangt van de context af.

Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 61
Grading comment
Merci, goeie mogelijke uitleg

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Ghysels
7 hrs

agree  Els Peleman
8 hrs

agree  Leo van Zanten
16 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
die vraag kun je zo niet stellen


Explanation:
gokje

Christine Witmer
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Els Peleman: zie hierboven
4 hrs