KudoZ home » German to Dutch » Other

Gut Ding will Eile haben

Dutch translation: Haastige spoed is altijd goed!


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Gut Ding will Eile haben
Dutch translation:Haastige spoed is altijd goed!
Entered by: Ammerins Moss

13:41 Nov 25, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Other / Duits gezegde?
German term or phrase: Gut Ding will Eile haben
Ik heb wel een idee van wat er wordt bedoeld, maar een Nederlandse equivalent schiet mij niet tebinnen. Wie helpt?
Ammerins Moss
Netherlands
Haastige spoed is altijd goed!
Explanation:
Oké, dan nu toch maar als antwoord. Met de reactie van Susanne ben ik het echter ook volledig eens, ook al is dat wellicht niet direct als een beantwoording van de vraag te beschouwen ;-)
Selected response from:

Gosse
Germany
Grading comment
Super. Als ik het zo zie is het ook wel logisch, kon er gewoon even niet opkomen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Haastige spoed is altijd goed!Gosse
4Wat goed is komt snel
Leo te Braake | dutCHem
Summary of reference entries provided
Weile
Susanne Bittner

  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Haastige spoed is altijd goed!


Explanation:
Oké, dan nu toch maar als antwoord. Met de reactie van Susanne ben ik het echter ook volledig eens, ook al is dat wellicht niet direct als een beantwoording van de vraag te beschouwen ;-)

Gosse
Germany
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Super. Als ik het zo zie is het ook wel logisch, kon er gewoon even niet opkomen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  José Gralike: Beter dan wat ik bedacht en niet instuurde! ("Goede dingen hebben geen tijd nodig", lang niet zo pakkend.)
8 mins
  -> bedankt!

agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik kan het niet helpen, maar ik vind dit geforceerd klinken. Van afstand herkenbaar als variant op het bekende gezegde dat een min of meer tegenovergestelde betekenis heeft: "Haastige spoed is zelden goed"! /// Kijk, dàt wist ik dus niet...
7 hrs
  -> Het te vertalen Duitse gezegde luidt ook: "Gut Ding will Weile haben", is dus evengoed een variant met omgekeerde betekenis.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wat goed is komt snel


Explanation:
Zo lees ik het.
Maar dat komt misschien omdat ik mijn vrouw leerde kennen en meteen het jaar daarna al met haar trouwde...

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch




Reference comments


6 mins peer agreement (net): +2
Reference: Weile

Reference information:
Dat is de speciaal voor vertalers bestemde versie van ,Gut Ding will Weile haben' ;-))). Eile hebben mijn klanten namelijk altijd. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Gosse: Je zou er dus het volgende van kunnen maken: Haastige spoed is altijd goed!
15 mins
  -> Leuk, waarom zet je dat niet als antwoord! Ik zat vast op ,goede wijn behoeft geen - maar kans, sjans e.d. pasten allemaal niet.
agree  Judith Verschuren: Haastige spoed is altijd goed! is super!
25 mins