Ihre Nachricht wurde weitergeleitet.

Dutch translation: Uw bericht is verstuurd/verzonden.

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Ihre Nachricht wurde weitergeleitet.
Dutch translation:Uw bericht is verstuurd/verzonden.
Entered by: Stephanie Wloch

16:58 Jan 20, 2004
German to Dutch translations [Non-PRO]
German term or phrase: Ihre Nachricht wurde weitergeleitet.
Kontakformular auf Internetseite
Uw bericht is verstuurd/verzonden.
Explanation:
Es geht um eine sogenannte Kontaktbestätigung über Bildschirm.
Vorige Antworten sind zwar sinngemäß korrekt, aber öfter sehe ich doch:

"Uw bericht is verstuurd. Wij danken u voor uw interesse."
"Uw bericht is verzonden en wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen."
"UW BERICHT IS VERSTUURD. Bedankt voor uw bericht, we zullen zo spoedig mogelijk contact met uw opnemen."


Selected response from:

Stephanie Wloch
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Uw bericht werd doorgestuurd.
Chantal Henno
5 +1uw bericht wordt doorgegeven
Karina Vermeylen
4Uw bericht is verstuurd/verzonden.
Stephanie Wloch


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uw bericht wordt doorgegeven


Explanation:
dit wil zeggen dat het bericht aan de betrokken afdeling zal worden bezorgd.

Karina Vermeylen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Letterlijk: WERD of IS. Er is echter wel wat te zeggen voor WORDT.
1 min
  -> ik heb geen aandacht besteed aan de tijd daar ik ervan uitging dat het eerder het woord 'weitergeleitet' was dat problemen gaf.

agree  Erica Magielse: IS zou ik dan zeggen
3 mins
  -> Ik opteer voor 'werd'

neutral  Jan Willem van Dormolen: doorgeven doe je met de aardappelpuree, dit heet doorsturen
16 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Uw bericht werd doorgestuurd.


Explanation:


Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 74

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: of "is doorgestuurd"
15 hrs

agree  Peter Leistra
16 hrs

agree  xxxwinterjasmij: eens met Jan Willem
1 day 2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Uw bericht is verstuurd/verzonden.


Explanation:
Es geht um eine sogenannte Kontaktbestätigung über Bildschirm.
Vorige Antworten sind zwar sinngemäß korrekt, aber öfter sehe ich doch:

"Uw bericht is verstuurd. Wij danken u voor uw interesse."
"Uw bericht is verzonden en wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen."
"UW BERICHT IS VERSTUURD. Bedankt voor uw bericht, we zullen zo spoedig mogelijk contact met uw opnemen."





    Reference: http://www.alpharijschool.nl/contactbevestiging.html
    Reference: http://www.roks-eurlings.nl/contactbevestiging.html
Stephanie Wloch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: nee, niet verstuurd, maar DOORgestuurd
15 hrs

agree  papez: doorgestuurd en doorgezonden
3 days 22 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search