Stockbahn

Dutch translation: curlingbaan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stockbahn
Dutch translation: curlingbaan
Entered by: Evert DELOOF-SYS

22:32 Jan 28, 2004
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Stockbahn
het betreft hier een van de faciliteiten op een camping in Duitsland.
RVL-RVL
United States
curlingbaan
Explanation:
Engels: curling alley

Voor een voorbeeld, zie:
... De Curlingbaan Curling wordt gespeeld op een ijsbaan, zie figuur, van ruim 42 meter lang en 4,28 meter breed met aan beide kanten van de baan cirkels, die in ...
www.geocities.com/jeugdcurlingsite/curling.html -

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 13 mins (2004-01-29 09:46:00 GMT)
--------------------------------------------------

Blijkbaar werd deze vraag eerder gesteld in een ander vertaalpaar (DE-EN), waar het met curling alley / asphalt/ice curling werd vertaald:

Ga eens naar:
http://www.proz.com/?sp=h&id=408183&keyword=Stockbahn

En verder geeft volgende Oostenrijkse camping (ook) curling aan voor Stockbahn:

Campingpark Fisching Fam. Pfandl Fisching 9 8741 Weißkirchen ...
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Cable-TV | Kabel-TV Tennisplatz | Tennis court | Tennisbaan Tenniskurse | Tennis lessons | Tenniscursussen Stockbahn | Curling | Curling 7 Campingbungalows ...
www.fisching.at/pdf_prospekt/plan_2003.pdf
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
thanks very much
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5curlingbaan
Evert DELOOF-SYS
5ijsschietbaan
Ballistic


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ijsschietbaan


Explanation:
Nederlandse Ijsschietvereniging >De Schuivers<
Secretariaat: Jenny van Brussel
Cantharellenlaan 14,
NL 5646 AA Eindhoven

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-29 09:48:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Onder \"associations\" vind je de verschillende nationale organisaties terug... blijkbaar een bekendere sport dan gedacht.


    Reference: http://http:www.eisstock.org/icestock/Default.htm
Ballistic
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 82

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
curlingbaan


Explanation:
Engels: curling alley

Voor een voorbeeld, zie:
... De Curlingbaan Curling wordt gespeeld op een ijsbaan, zie figuur, van ruim 42 meter lang en 4,28 meter breed met aan beide kanten van de baan cirkels, die in ...
www.geocities.com/jeugdcurlingsite/curling.html -

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs 13 mins (2004-01-29 09:46:00 GMT)
--------------------------------------------------

Blijkbaar werd deze vraag eerder gesteld in een ander vertaalpaar (DE-EN), waar het met curling alley / asphalt/ice curling werd vertaald:

Ga eens naar:
http://www.proz.com/?sp=h&id=408183&keyword=Stockbahn

En verder geeft volgende Oostenrijkse camping (ook) curling aan voor Stockbahn:

Campingpark Fisching Fam. Pfandl Fisching 9 8741 Weißkirchen ...
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML versie
... Cable-TV | Kabel-TV Tennisplatz | Tennis court | Tennisbaan Tenniskurse | Tennis lessons | Tenniscursussen Stockbahn | Curling | Curling 7 Campingbungalows ...
www.fisching.at/pdf_prospekt/plan_2003.pdf

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198
Grading comment
thanks very much

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: Mijn (oude) woordenboek geeft hockey voor Stockball
10 hrs
  -> Tja, misschien wel voor Stockball, dat hockey is - Stockbahn is/blijkt toch niet hetzelfde




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search