KudoZ home » German to Dutch » Other

Pruefplaene

Dutch translation: controleschema, -tekening of -overzicht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Pruefplaene
Dutch translation:controleschema, -tekening of -overzicht
Entered by: Thijs van Dorssen

03:02 Oct 12, 2001
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Pruefplaene
uit handboek voor HTML documenten

Die Pruefplaene werden durch einen Prueffeldeditor bearbeitet.
Christine Witmer
Netherlands
controleschema, -tekening of -overzicht
Explanation:
Hi Christine,

ik zou hier controleschema zeggen. Maar het kan net zo goed een tekening, rooster of een overzicht zijn, hoor.

Bye

Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5controleschema, -tekening of -overzicht
Thijs van Dorssen
4testschema
Thijs van Dorssen
4De testopzetPaula Molewijk
4Prüfpläne
Michael Eulenhaupt
4testplan
Sven Petersson
2Pruefplaene
Ellemiek Drucker


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
testplan


Explanation:
Not needed.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 24

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Pruefplaene


Explanation:
I am a native Dutch speaker and speak a little German.
Babel Fish (http://babelfish.altavista.com/tr) translates it as:

The inspection schemes are processed by a test field wordprocessor

Hope this helps!

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Prüfpläne


Explanation:
Würde *proefplannen* wenn es sich um 'Prüfen' bzw. 'Überprüfen' im technischen Sinne handelt. Handelt es sich um 'Prüfen' bzw. um Überprüfen von Wissen im Sinne von 'Examinieren', wäre *examineerplannen* oder *examenrooster* passend

Michael Eulenhaupt
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 90

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
controleschema, -tekening of -overzicht


Explanation:
Hi Christine,

ik zou hier controleschema zeggen. Maar het kan net zo goed een tekening, rooster of een overzicht zijn, hoor.

Bye



Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
testschema


Explanation:
Bij nader inzien, dit is het, hè? Klingt ook niet naar "vertaling" maar echt Nederlands.

Bye


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68

3 days 3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
De testopzet


Explanation:
De HTML documenten moeten in dit geval van te voren door de redactie worden getest.
Pruefen= testen
Plaene= opzet


    Studie Duits-NL en zelfkennis
Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 60