KudoZ home » German to Dutch » Other

Platine

Dutch translation: printkaart


03:19 Oct 13, 2001
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Platine
neue Platine einrichten

in handboek over een bepaalde computer, modus onlinehilfe
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:printkaart
Explanation:
Eurodicautom:

Collection Micro-electronics (=MIE82)
German Term Leiterplatte;
Platine;
Schaltbrett
Definition Dünne Platte aus Fiberglas oder gepresstem Papier,die mit integrierten Schaltkreisen bestückt wird.Die Verbindungen dazwischen können lötfreie Drahtverbindungen,Lötbahnen oder aufgedruckte Leiterbahnen sein.
English Term board
Definition The fiberglass or pressed paper sheet used for mounting the integrated circuits.Interconnections may be wire-wrapped,soldered,or printed on the board.
Dutch Term kaart
Definition harsachtig isolerend materiaal met een standaard afmeting dat de basis vormt voor een printkaart

HTH
Selected response from:

Davorka Grgic
Grading comment
bedankt. uitleg goed.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1een nieuwe kaart installerenraymond briels
5een printplaatje installerenPaula Molewijk
4printkaart
Davorka Grgic


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
printkaart


Explanation:
Eurodicautom:

Collection Micro-electronics (=MIE82)
German Term Leiterplatte;
Platine;
Schaltbrett
Definition Dünne Platte aus Fiberglas oder gepresstem Papier,die mit integrierten Schaltkreisen bestückt wird.Die Verbindungen dazwischen können lötfreie Drahtverbindungen,Lötbahnen oder aufgedruckte Leiterbahnen sein.
English Term board
Definition The fiberglass or pressed paper sheet used for mounting the integrated circuits.Interconnections may be wire-wrapped,soldered,or printed on the board.
Dutch Term kaart
Definition harsachtig isolerend materiaal met een standaard afmeting dat de basis vormt voor een printkaart

HTH

Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 24
Grading comment
bedankt. uitleg goed.

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
een nieuwe kaart installeren


Explanation:
indien het de hardware betreft kan het betekenen dat er een nieuw moederbord geïnstalleerd wordt of het kan betekenen dat er een nieuwe X-kaart geïnstalleerd wordt.

raymond briels
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carla Zwanenberg
1 day 5 hrs

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
een printplaatje installeren


Explanation:
Platine = printplaat (je)
einrichten = er in stoppen
bij een computer spreek je van :
installeren



    studie Duits-Nederlands en ervaringskennis
Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 60