KudoZ home » German to Dutch » Other

Hauptvorlage

Dutch translation: origineel, oorspronkelijke stuk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Hauptvorlage
Dutch translation:origineel, oorspronkelijke stuk
Entered by: Thijs van Dorssen

03:14 Oct 17, 2001
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Hauptvorlage
computer, scanapparaat,

zoiets als hoofddocument in computertaal?
Christine Witmer
Netherlands
origineel, oorspronkelijke stuk
Explanation:
Hi Christine,

als je het over scannen hebt is de "Hauptvorlage" (typisch Duits woord overigens) het document (foto, plaatje) dat op de scanner ligt en gescant word. In het Nederlands is dat het origineel, het oorspronkelijke stuk (v. Dale). Wat er dan later uit de drukker komt zijn "Kopien der Hauptvorlage".
Klingt wel een beetje dom, hè? Maar 't is toch zo! 'T is wel laat maar ik hoop dat je er toch nog iets aan hebt!

Succes, bye
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5origineel, oorspronkelijke stuk
Thijs van Dorssen
4het origineelPaula Molewijk


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
origineel, oorspronkelijke stuk


Explanation:
Hi Christine,

als je het over scannen hebt is de "Hauptvorlage" (typisch Duits woord overigens) het document (foto, plaatje) dat op de scanner ligt en gescant word. In het Nederlands is dat het origineel, het oorspronkelijke stuk (v. Dale). Wat er dan later uit de drukker komt zijn "Kopien der Hauptvorlage".
Klingt wel een beetje dom, hè? Maar 't is toch zo! 'T is wel laat maar ik hoop dat je er toch nog iets aan hebt!

Succes, bye


Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het origineel


Explanation:
Vorlage= document
Haupt= hoofddocument of het originele document
in de grafische wereld spreek je van 'het origineel'


    kennis grafische wereld
Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in pair: 60