KudoZ home » German to Dutch » Other

Nutzenpruefung

Dutch translation: functie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nutzenpruefung
Dutch translation:functie
Entered by: Thijs van Dorssen

01:47 Oct 18, 2001
German to Dutch translations [PRO]
German term or phrase: Nutzenpruefung
Die Funktion Mehrfachnutzen erlaubt das Aktivieren und Deaktivieren einer Nutzenpruefung durch ein Schalterprueffeld. Damit sollen einzelne nicht bestueckte Nutzen von der Pruefung ausgenommen werden.

wat is Nutzen, Mehrfachnutzen en Nutzenpruefung?
Christine Witmer
Netherlands
functie
Explanation:
Hallo Christine,

„der Nutzen“ betekent normaal gesproken nut, baat of winst. In dit specifieke geval betekent het echter “functie”.

Hier komt ie:

De multifunctie maakt het activeren en deactiveren van een functietest door een schakelaartestveld mogelijk. Daardoor kunnen de afzonderlijke, niet active functies bij een test buiten beschouwing gelaten worden.

Regards
Thijs
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5functie
Thijs van Dorssen
4test van toepassingen / applicatiesBoudewijn van Milligen
4"mehrfachnutzen multifunctioneel" Nutzen kopieer mogelijkheid/aantal bladzijdenraymond briels
Summary of reference entries provided
NutzenVJC

  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"mehrfachnutzen multifunctioneel" Nutzen kopieer mogelijkheid/aantal bladzijden


Explanation:
mehrfachnutzen multifunctionele functies: dit wil zeggen dat een apparaat of programma verscheidene functies kan verrichten

Nutzen kan beteken de kopieer mogelijkheid van een apparaat

of het aantal kopieën dat afgedrukt wordt

nutzenpruefung is dan de controle van het aantal kopieën dat wordt afgedrukt

raymond briels
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
test van toepassingen / applicaties


Explanation:
Nutze kan in dit verband functie, toepassing of applicatie (programma) zijn.
Zo zou er dus een "functie voor meervoudige toepassingen" zijn, waarmee een "test van de toepassingen/applicaties" uitgevoerd kan worden. De niet gebruikte "toepassingen/applicaties" worden daarbij niet in aanmerking genomen.

Boudewijn van Milligen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 48

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
functie


Explanation:
Hallo Christine,

„der Nutzen“ betekent normaal gesproken nut, baat of winst. In dit specifieke geval betekent het echter “functie”.

Hier komt ie:

De multifunctie maakt het activeren en deactiveren van een functietest door een schakelaartestveld mogelijk. Daardoor kunnen de afzonderlijke, niet active functies bij een test buiten beschouwing gelaten worden.

Regards
Thijs


    Halve Duitser met nederlands verleden!!
Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 68




Reference comments


4228 days
Reference: Nutzen

Reference information:
Achtung !
http://de.wikipedia.org/wiki/Nutzen_(Elektronik)

VJC
Native speaker of: Native in FrenchFrench