KudoZ home » German to Dutch » Philosophy

Weisheitswissen

Dutch translation: persoonlijke wijsheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Weisheitswissen
Dutch translation:persoonlijke wijsheid
Entered by: TransAction

10:44 Mar 11, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Philosophy
German term or phrase: Weisheitswissen
Weisheitswissen ist eine Form des Wissens, bei der das Wissen selbst und die Person nicht getrennt werden können
TransAction
Netherlands
persoonlijke wijsheid
Explanation:
Een andere suggestie. Verder sluit ik me helemaal aan bij Vics commentaar.
Selected response from:

Margreet Logmans
Netherlands
Grading comment
Dit paste het beste in mijn tekst, bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1persoonlijke wijsheidMargreet Logmans
2wijsheidskennis
vic voskuil


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wijsheidskennis


Explanation:
brrr....filosofie van het Duits naar het Nederlands vertalen is waarschijnlijk niemands favoriete bezigheid. Googlend naar de Duitse term krijg je het vermoeden dat het werkelijk ergens om gaat. Bij mijn bovenstaande alternatief helaas veel minder...
Maar als er genoeg context in jouw tekst voorhanden is, dan heb je hiermee tenminste wel een vrij letterlijke, zij het wat vage, term ...

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
persoonlijke wijsheid


Explanation:
Een andere suggestie. Verder sluit ik me helemaal aan bij Vics commentaar.

Margreet Logmans
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dit paste het beste in mijn tekst, bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elsbeth de Jager: als je op Duits googlet, kom je het idd veel tegen en volgens mij kun je dat prima met 'persoonlijke wijsheid' vertalen.
23 hrs
  -> Dank je wel