KudoZ home » German to Dutch » Real Estate

unbedenklichkeitsbescheinigung

Dutch translation: verklaring goed gedrag


16:22 Jan 8, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate / koopovereenkomst huis
German term or phrase: unbedenklichkeitsbescheinigung
Eigenlijk gaat het om de hele zin:
Das vorliegen der grunderwerbssteurlichen unbedenklichkeitsbescheinigung is nicht falligkeitsvoraussetzung in obigem sinne.
Yvette van Ree
Dutch translation:verklaring goed gedrag
Explanation:
dat is het eerste wat bij mij opkomt, maar heeft hier vast en zeker te maken met het betaald hebben van bep. belastingen voor het verkrijgen van grond. Het is geen voorwaarde/verplichting voor het opeisen/verkrijgen van (die grond, neem ik aan)
Hoop dat het helpt!

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-01-08 16:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

over­drachts­belasting (= Grunder­werbsteuer)
zie site: http://www.allinnhome.com/duitsland.html

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-01-08 16:56:07 GMT)
--------------------------------------------------

Een verklaring van geen bezwaar van de belastingdienst (steuerliche Unbe­denklichkeitsbescheinigung)

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-01-08 16:56:36 GMT)
--------------------------------------------------

komt van dezelfde site. Collega heeft het dus goed: van geen bezwaar
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +3verklaring van geen bezwaar
Susanne Bittner
3verklaring goed gedrag
Adela Van Gils


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +3
verklaring van geen bezwaar


Explanation:
Komt wel uit een heel andere kontekst (oprichting van een BV), maar geeft het wel goed weer.

Susanne Bittner
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Pyritz: van de belastingdienst
38 mins
  -> Bedankt!

agree  Roeland
12 hrs
  -> Bedankt!

agree  Roel Verschueren
17 hrs
  -> Bedankt!

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verklaring goed gedrag


Explanation:
dat is het eerste wat bij mij opkomt, maar heeft hier vast en zeker te maken met het betaald hebben van bep. belastingen voor het verkrijgen van grond. Het is geen voorwaarde/verplichting voor het opeisen/verkrijgen van (die grond, neem ik aan)
Hoop dat het helpt!

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2008-01-08 16:55:39 GMT)
--------------------------------------------------

over­drachts­belasting (= Grunder­werbsteuer)
zie site: http://www.allinnhome.com/duitsland.html

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-01-08 16:56:07 GMT)
--------------------------------------------------

Een verklaring van geen bezwaar van de belastingdienst (steuerliche Unbe­denklichkeitsbescheinigung)

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2008-01-08 16:56:36 GMT)
--------------------------------------------------

komt van dezelfde site. Collega heeft het dus goed: van geen bezwaar

Adela Van Gils
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
bedankt!