KudoZ home » German to Dutch » Sports / Fitness / Recreation

Relegation

Dutch translation: Promotie/degradatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Relegation
Dutch translation:Promotie/degradatie
Entered by: Jan Willem van Dormolen

05:57 Feb 23, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Sports / Fitness / Recreation / Fussball
German term or phrase: Relegation
http://de.wikipedia.org/wiki/Relegationsspiel

Ich verstehe, was damit im Deutschen gemeint wird, aber mir fällt da das niederländische Äquivalent nicht ein. Vorschläge?
Emma Rault
United Kingdom
Promotie/degradatie
Explanation:
...en de wedstrijden heten promotie-/degradatieduels of -wedstrijden.
De term 'play-off' wordt ook wel gebruikt, maar is breder: ook wedstrijden die om het kampioenschap beslissen, heten zo. Daarom is 'promotie-/degradatiewedstrijden' beter, dan kan er geen misverstand bestaan over het soort play-off.
Plus, het is Nederlands(er).
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Promotie/degradatie
Jan Willem van Dormolen
4Play off
Maartje Giebels


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Play off


Explanation:
Als ik het Duitse wikipedia artikel lees, denk ik dat dit bedoeld wordt.
Zie het nederlanse wikipedia artikel


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Play-off
Maartje Giebels
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Promotie/degradatie


Explanation:
...en de wedstrijden heten promotie-/degradatieduels of -wedstrijden.
De term 'play-off' wordt ook wel gebruikt, maar is breder: ook wedstrijden die om het kampioenschap beslissen, heten zo. Daarom is 'promotie-/degradatiewedstrijden' beter, dan kan er geen misverstand bestaan over het soort play-off.
Plus, het is Nederlands(er).

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jessica Mulder: Of nacompetitie...
3 hrs
  -> Dat wordt inderdaad ook gebruikt, maar ook weer: niet alleen om te beslissen over promotie.

agree  Elma de Jong
11 hrs
  -> Dank je wel.