KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Konfiguration

Dutch translation: instelling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Konfiguration
Dutch translation:instelling
Entered by: Henk Peelen

10:04 May 11, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / techniek,machines
German term or phrase: Konfiguration
Schubladentabletten sind in den Rahmen mit der Verriegelungseinheit verschlossen, die Bolzen und Schrauben eliminieren, dadurch wird Wartung und Konfiguration beseitigt.

Configuratie? Een andere goede technische term?
Christine Witmer
Netherlands
instelling
Explanation:
opstelling, afstelling
..daardoor is onderhoud en instelling overbodig.

..daarom hoeft u ze niet meer in te stellen en te onderhouden.

..daarom behoeven ze geen instelling en onderhoud meer.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1samenstelling
Kathi Stock
4instelling
Henk Peelen
4afstellenSerge L


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
samenstelling


Explanation:
als Alternative

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-11 10:06:46 (GMT)
--------------------------------------------------

oder auch structuur

Kathi Stock
United States
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: Konfiguration ist hier eher ein Supinum, daher ist structuur nicht möglich. Structurering oder structureren ist möglich
21 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afstellen


Explanation:
Ik zou het eerder in die richting gaan zoeken, ervan uitgaande dat "configureren" hier de betekenis heeft van "einstellen", "justieren", "feinstellen", "nachstellen..."

Succes,

Serge L.


    ervaring
    van Dale N-D
Serge L
PRO pts in pair: 265

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instelling


Explanation:
opstelling, afstelling
..daardoor is onderhoud en instelling overbodig.

..daarom hoeft u ze niet meer in te stellen en te onderhouden.

..daarom behoeven ze geen instelling en onderhoud meer.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459