KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Lichtschreibgeraet

Dutch translation: lichtpen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Lichtschreibgeraet
Dutch translation:lichtpen
Entered by: Henk Peelen

10:32 May 11, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / techniek,machines,computers
German term or phrase: Lichtschreibgeraet
Das PC unterstützt einen Ethernet-Anschluss, einen Lichtschreibgerät, Magnetkartenleser, einen Drucker (als Zubehör enthältlich), einen Strichkodeleser und ein Modem.

camera? sensor?
Christine Witmer
Netherlands
lichtpen
Explanation:
een pen waarmee je op het scherm of een speciaal tableau kunt shcrijven.

Van Dale" penhouder met fot-elektrishce cel waarmee het mogelijk is te schrijven op of te lezen van het beeldscherm
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lichtpen
Henk Peelen
3projectorKarel Theys
2projector
Carla Zwanenberg


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
projector


Explanation:
Hallo Christine,

Ik vind het Lichtschreibgerät op twee sites en na die bekeken te hebben denk ik eerder dat het om een projector gaat.

Groeten,
Carla


    Reference: http://www.jugendgruppenleiter.net/freizeit/G-schwei.html
    Reference: http://www.gth.shuttle.de/gth/gth-medienzentru/m35.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 119

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lichtpen


Explanation:
een pen waarmee je op het scherm of een speciaal tableau kunt shcrijven.

Van Dale" penhouder met fot-elektrishce cel waarmee het mogelijk is te schrijven op of te lezen van het beeldscherm

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo van Zanten: penhouder met foto-elektrische cel waarmee het mogelijk is te schrijven op of te lezen van het scherm van een beeldstation; elektronische tekenpen voor het invoeren en verwijderen van grafische data op een beeldscherm
2 days7 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
projector


Explanation:
Als we op de inhoud van deze webpagina mogen afgaan, ben ik geneigd om "projector" of "overheadprojector" voor te stellen, zo'n toestel met een belichte glasplaat waarop je transparanten met grafieken en geschreven tekst tegen een witte wand kunt projecteren.


    Reference: http://www.gth.shuttle.de/gth/gth-medienzentru/m35.htm
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 61