KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

schnapphaken

Dutch translation: kniphaak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:schnapphaken
Dutch translation:kniphaak
Entered by: Evert DELOOF-SYS

10:41 Aug 8, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: schnapphaken
verbindt twee platine delen
Martijn Naarding
Spain
kniphaak
Explanation:
kan welhaast niets anders dan dat zijn.

Slechts een ref. via Google

... C.4.1. Het zwaard en het roerblad moeten elk verzekerd zijn door middel
van een schokkoord, dat een kniphaak mag hebben. ...

www.smartcreateit.nl/createit/bedrijven/203/BC.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kniphaak
Evert DELOOF-SYS
4vanghaak
Jos Essers
4kniphaakje, klik-in-haakjeKarel Theys


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kniphaak


Explanation:
kan welhaast niets anders dan dat zijn.

Slechts een ref. via Google

... C.4.1. Het zwaard en het roerblad moeten elk verzekerd zijn door middel
van een schokkoord, dat een kniphaak mag hebben. ...

www.smartcreateit.nl/createit/bedrijven/203/BC.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 198

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kniphaakje, klik-in-haakje


Explanation:
Schnappkonstruktion = klik-in-constructie
Schnappverbindung = knipverbinding
Haken = haak(je)

vandaar


    Kluwer
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 61

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vanghaak


Explanation:
een vliegtuig dat op een vliegdekschip landt, heeft een vanghaak om mee af te (worden) geremd.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25