KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

schmierleiste

Dutch translation: smeerlijst. smeerrand


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:schmierleiste
Dutch translation:smeerlijst. smeerrand
Entered by: Peter Leistra

11:29 May 21, 2003
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: schmierleiste
Teil von einem elektronischen Schienenschmiersystem.
"Am Vignolgleis lassen sich für den Schwerlastverkehr alternativ auch Schmierleisten einsetzen, deren Schmierkanäle bis zum Schienenkopfradius geführt werden."
Geelhoed
smeerlijst. smeerrand
Explanation:
waarschijnlijk voorzien van openingen
Selected response from:

Peter Leistra
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1smeerlijst. smeerrand
Peter Leistra
3smeereenheid
Henk Peelen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
smeerlijst. smeerrand


Explanation:
waarschijnlijk voorzien van openingen

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
41 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
smeereenheid


Explanation:
Voor smeerlijst zijn er maar een paarinternettreffers, en die slaan op een overzicht met smeerinstructies.

Ik heb het idee dat er twee soorten smeereenheden zijn:
1 die het smeermiddel op de een of andere manier afgeven aan het te smeren onderdeel.

http://www.schreck-mieves.de/download/ESA_de.pdf
Aus dem Anlagenkern wird das Schmiermittel durch Hochdruckschläuche zu den Schmierleisten bzw. -kanälen der Rillenschienen transportiert.

en
2 een aantal smeernippels of vetpotten op een rij geplaatst

http://www.furukawa.de/radlader/335/radlader5.htm
Hochliegende Schmierstellen zu einer zentralen Schmierleiste zusammengefaßt und gut zugänglich vom Boden aus erreichbar.


In dit geval het tweede type, denk ik

Zie internetreferentie:
Smeersysteem en centrale smeereenheid


    Reference: http://www.mata.nl/nl/produkte/standardprodukte/schmiersyste...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459