KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Drehkranzantrieb

Dutch translation: Draaikransaandrijving


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Drehkranzantrieb
Dutch translation:Draaikransaandrijving
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

23:18 Nov 11, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Bakkerijoven
German term or phrase: Drehkranzantrieb
Er is eigenlijk geen context: het gaat om een opsomming van functies/onderdelen.
Ik weet wel ongeveer wat er bedoeld wordt, maar ik ben in de terminologie niet thuis. Google helpt ook niet: ik heb geen tweetalige sites gevonden
Leo te Braake | dutCHem
DRaaikransaandrijving
Explanation:
Ik vermoed dat je het letterlijk kunt vertalen. Twee internetreferenties voor dit woord: één voor een kraan (had ik ook verwacht) en één voor een overbrenging in het algemeen

Internetreferentie:
Planetaire reductoren
Universeel
Rupsaandrijving
Wielaandrijving
Draaikransaandrijving
Spelingsarm
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Voor jouw niet moeilijk, voor mij bevestiging van een klauw vermoeden..
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3aandrijving met een tandkransTony Vandenborn
3DRaaikransaandrijving
Henk Peelen
1(koppel)schotelaandrijving ?
avantix


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
(koppel)schotelaandrijving ?


Explanation:
Ik ken het woord Drehkranz als koppelschotel voor opleggers aan een trekker. Kan hier misschien een (liggend) tandwiel o.i.d. bedoeld zijn? Zomaar een vrijblijvende suggestie.

avantix
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 226

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
DRaaikransaandrijving


Explanation:
Ik vermoed dat je het letterlijk kunt vertalen. Twee internetreferenties voor dit woord: één voor een kraan (had ik ook verwacht) en één voor een overbrenging in het algemeen

Internetreferentie:
Planetaire reductoren
Universeel
Rupsaandrijving
Wielaandrijving
Draaikransaandrijving
Spelingsarm


    Reference: http://www.boekholt.be/reductoren.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459
Grading comment
Voor jouw niet moeilijk, voor mij bevestiging van een klauw vermoeden..

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aandrijving met een tandkrans


Explanation:
Het is een ding met tanden aan de binnenzijde, zoals je die bijv. bij een keukenrobot wel eens ziet: een klein tandwiel drijft de grotere kom aan, die op haar beurt aan de binnenzijde van tanden is voorzien. Het grote voordeel van de constructie is, dat de tanden geen gevaar opleveren: je kan ze niet aanraken.

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 71