KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Reingas vs Rohgas

Dutch translation: reingas vs ruwgas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Reingas vs Rohgas
Dutch translation:reingas vs ruwgas
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

20:20 Nov 12, 2003
German to Dutch translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Reingas vs Rohgas
zit in andere woorden :Reingasaustritt, Rohgaseintritt, Rohgasleitung, Reingaskanal...
Het gaat hier over een filter voor verfnevel.
Jammer genoeg niet meer context aangezien het eigenlijk allemaal woorden zijn. Ik dacht aan zuiver gas, maar hoe combineer je dat in een van de andere woorden?
Alvast bedankt
Chantal
Chantal Henno
reingas vs ruwgas
Explanation:
In een procestechnische omgeving zou ik deze termen gebruiken. Dit analoog aan de termen reinwater en ruwwater in de drinkwaterbereiding. Daar kun je wat makkelijker samenstellingen mee maken.
In een tekst voor de consument zou ik proberen te omschrijven, en dan ws de termen van de vorige antwoorder gebruiken.

evt: schoon gas vs vuil gas.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Allebei bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Chantal
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1reingas vs ruwgas
Leo te Braake | dutCHem
2gezuiverd vs ongezuiverdrodi


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gezuiverd vs ongezuiverd


Explanation:
reingas = gezuiverd
rohgas= ongezuiverd



rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 33

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
reingas vs ruwgas


Explanation:
In een procestechnische omgeving zou ik deze termen gebruiken. Dit analoog aan de termen reinwater en ruwwater in de drinkwaterbereiding. Daar kun je wat makkelijker samenstellingen mee maken.
In een tekst voor de consument zou ik proberen te omschrijven, en dan ws de termen van de vorige antwoorder gebruiken.

evt: schoon gas vs vuil gas.


Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531
Grading comment
Allebei bedankt voor de moeite.
Groetjes,
Chantal

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
9 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (1): Leo te Braake | dutCHem