KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

werkseitig

Dutch translation: in de fabriek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:werkseitig
Dutch translation:in de fabriek

15:41 Dec 11, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: werkseitig
in de fabriek (bij prefab)

geinstalleerd
gecontroleerd etc

werkseitig kontrollierte Qualität
werkseitig angebrachte Spaltklinker
Stephanie Wloch
Germany
door de fabriek; in de fabriek
Explanation:
zou ik zeggen wanneer niet helemaal zeker is of het ook in de fabriek is gedaan
De kwaliteit is gecontroleerd door de fabriek
De fabriek heeft badcelklinkers aangebracht

Wanneer je zeker weet dat het in de fabriek is gedaan:
De kwaliteit is gecontroleerd in de fabriek
De fabriek heeft badcelklinkers aangebracht
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Dit lijkt mij logisch, want Nederlandse producenten zijn wat minder formeel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1van de zijde van de fabriek
Leo te Braake | dutCHem
4op het werk / op het bouwterrein / op het bouwerf
Wouter van Kampen
3door de fabriek; in de fabriek
Henk Peelen


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
van de zijde van de fabriek


Explanation:
of: vanwege de fabriek

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 531

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: vanwege de fabriek is Bels
29 mins

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
op het werk / op het bouwterrein / op het bouwerf


Explanation:
Vroeger kwam ik fietsend in Vlaanderen wel eens bordjes tegen met "verboden op het werk te komen". Staan ze er nog aan gene zijde? Mij is dat ook ooit medegedeeld [maar dan met een geheel andere intentie]. "weet je wat ze met profeten doen?" Had ik die waarschuwing van die collega maar ter harte genomen......

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 16:30:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Leo heeft overigens gelijk :)

\"van fabriekswege\"

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 44

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
door de fabriek; in de fabriek


Explanation:
zou ik zeggen wanneer niet helemaal zeker is of het ook in de fabriek is gedaan
De kwaliteit is gecontroleerd door de fabriek
De fabriek heeft badcelklinkers aangebracht

Wanneer je zeker weet dat het in de fabriek is gedaan:
De kwaliteit is gecontroleerd in de fabriek
De fabriek heeft badcelklinkers aangebracht


Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459
Grading comment
Dit lijkt mij logisch, want Nederlandse producenten zijn wat minder formeel.