KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

geschosshoch

Dutch translation: een verdieping hoog


10:41 Dec 12, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: geschosshoch
nog steeds die schoorsteen
Stephanie Wloch
Germany
Dutch translation:een verdieping hoog
Explanation:
klinkt bovendien paradoxaal...

"Het gebouw is één verdieping hoog waarvan de draagconstructie bestaat uit een prefab betonnen skelet."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt Serge. Dit was echt moeilijk.
Ik heb "etagehoog" genomen met een sterretje een de uitleg van de opdrachtgever.
Nu heb ik gezien, dat geschosshoch vaker gebruikt wordt bijvoorbeeld ook voor ramen.

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1een verdieping hoogSerge L
3ter hoogte van de etage / verdieping; tot aan de etage / verdieping
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
een verdieping hoog


Explanation:
klinkt bovendien paradoxaal...

"Het gebouw is één verdieping hoog waarvan de draagconstructie bestaat uit een prefab betonnen skelet."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.voormolenbouw.nl/single.asp?item=55
Serge L
PRO pts in pair: 265
Grading comment
Bedankt Serge. Dit was echt moeilijk.
Ik heb "etagehoog" genomen met een sterretje een de uitleg van de opdrachtgever.
Nu heb ik gezien, dat geschosshoch vaker gebruikt wordt bijvoorbeeld ook voor ramen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: gezien de tweede notekreet van 't Prüssen deernken waarin ze ons geheel op de hoogte stelt, moet dit het goede antwoord zijn. Snap ook niet waarom een verhoging verdieping heet. Ik kan er ook geen hoogte van krijgen en verdiep me er verder maar niet in.
1 day 16 mins
  -> Bedankt Henk!

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ter hoogte van de etage / verdieping; tot aan de etage / verdieping


Explanation:
zonder werkelijke context is het moeilijk te zeggen wat het hier precies betekent.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459