KudoZ home » German to Dutch » Tech/Engineering

Sattelfalz

Dutch translation: zadelvouw


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sattelfalz
Dutch translation:zadelvouw
Entered by: Thijs van Dorssen

13:42 Dec 16, 2003
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / Vullijn voor tubes
German term or phrase: Sattelfalz
Hallo allemaal,

dit is uit de gebruiksaanwijzing van een vullijn voor tubes. De term (Sattelfalz) beschrijft de methode waarop een tube na het vullen aan de achterkant wordt gesloten en verzegeld met zo'n Sattelfalz. Je hebt een dubbele vouw (Doppelfalz), een drievoudige vouw (Dreifachfalz) en de Sattelfalz. Is er iemand aanwezig die al eens een tube met een Sattelfalz in het Nederlands heeft afgesloten?

Deze manier van vouwen wordt ook voor papier gebruikt. De herkomst van de naam wordt duidelijk als je de doorsnede van de vouw ziet. Het gevouwde materiaal ligt er links en rechts als een zadeltje, ongeveer hoefijzervormig (¡û) , maar wel aanliggend, bovenop.


Das Tubenende wird bei Doppel- und Dreifachfalz in zwei Verschlie©¬stationen und bei **Sattelfalz** in drei Verschlie©¬stationen gefalzt.


Bedankt!
Thijs van Dorssen
zadelvouw
Explanation:
Gokje, geen idee of dat bestaat

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 42 mins (2003-12-16 19:25:11 GMT)
--------------------------------------------------

Dit geeft in elk geval geen hits op Google. Zal dus wel niet goed zijn.
Selected response from:

Erica Magielse
Netherlands
Grading comment
Bedankt, dit was ook mijn eerste gedachte. Samen met de illustraties (het is een hele uitgebreide gebruiksaanwijzing met fotos en schematische afbeeldingen) is het duidelijk wat er wordt bedoeld.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1zadelvouw
Erica Magielse
1plooivouw
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
plooivouw


Explanation:
lijkt me de letterlijke vertaling. Internetvoorbeeld ziet er echter anders uit.

Internetreferentie:
plooivouw


    Reference: http://origami.kvi.nl/~vhummel/vouwsymbolen.htm
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 2459

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
zadelvouw


Explanation:
Gokje, geen idee of dat bestaat

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 42 mins (2003-12-16 19:25:11 GMT)
--------------------------------------------------

Dit geeft in elk geval geen hits op Google. Zal dus wel niet goed zijn.

Erica Magielse
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 14
Grading comment
Bedankt, dit was ook mijn eerste gedachte. Samen met de illustraties (het is een hele uitgebreide gebruiksaanwijzing met fotos en schematische afbeeldingen) is het duidelijk wat er wordt bedoeld.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerard de Noord: Met zulke gokjes help je de mensheid niet vooruit.
19 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: Kennelijk zit er een tekening naast de tekst(?), dan kun je dit eigenlijk best gebruiken. Had ik zelf willen antwoorden straks, maar moest weg...
4 hrs